اجتماعی

اجرای طرح آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آب کشور گفت: امسال این سازمان طرح های مدیریت آب را در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور اجرا می کند.

به گزارش مجله زنده خبری، مسعود منصور نسب نیسیان در حاشیه افتتاح بند سنگی خاکی شهید سید حسن طباطبایی در روستای برزاوند اردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال علاوه بر 2500 میلیارد تن، برنامه مدیریت مصوب حوزه آبخیز کشور پیش بینی شد.

وی افزود: این طرح ها با توجه به شرایط رو به رشد هر منطقه اجرا می شود و سهم استان اصفهان از این طرح ها نزدیک به 70 میلیارد تن است که در صورت تامین منابع به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه تصریح کرد: در اصفهان از مجموع 2 میلیون و 600 هزار هکتار اراضی مرتع، طرح آبخیزداری در نزدیک به یک میلیون و 400 هزار هکتار و نزدیک به یک میلیون و 100 هزار هکتار اجرا شده است. 400 هزار هکتار برداشت آب نشان می دهد که این طرح ها می تواند به مشکل کم آبی در استان پایان دهد.

وی درباره لزوم احداث سد سنگی زمینی نیسیان بیان کرد: منطقه برزاوند اردستان از نظر ساختار خاک، توپوگرافی منطقه و قسمت زیرین آن و تامین آبیاری که از قنات ها به دست می آید، نیاز زیادی دارد. مدیریت حوضه آبریز و این پروژه از چهار ماه پیش آغاز شده است.

منصور افزود: با اجرای این طرح چهار بند سنگی و سه بند طبقه در کنار آبراه ها ایجاد شد که فرسایش شدیدی داشت، جاده آنها مرمت و دیواره های مسیرهای منتهی به این سدها مرمت شد. بودن.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، با اشاره به خشکسالی های اصفهان و کمبود آب در استان، گفت: این معضل که منجر به فرونشست زمین نیز شده است با اجرای طرح هایی مانند سدهای خاکی یک میلیارد و 850 میلیون کاهش یافته است. تومان می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا