بین المللی

حماس: انگلیس به گمراهی خود ادامه می‌دهد/ جهان سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارد

حماس به شدت از دولت انگلیس به دلیل ممنوعیت این جنبش و تروریست خواندن آن انتقاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری مجله زنده خبری به نقل از روسیا الیوم، حماس اعلام کرد: متأسفانه انگلیس به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه تاریخی که علیه مردم فلسطین مرتکب شده است، همچنان فریب می خورد. معاهده شوم بالفور و آنچه ولیعهد انگلیس سرزمین فلسطین را در اختیار صهیونیست ها قرار داد به کمک متجاوزان آمد.

در این بیانیه آمده است: «مقاومت در برابر اشغال، حق تضمین شده ملت‌هایی است که تحت اشغال زندگی می‌کنند». اسرائیل با اشغال سرزمین های فلسطینی و کشتار ساکنان اصلی آن و مجبور کردن آنها به مهاجرت به زور، تخریب خانه های آنها، بستن و محاصره غزه و ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت دست به اقدامات تروریستی زده است. تجاوز به زیارتگاه ها و ارعاب مردم در عبادتگاه ها همان تروریسم است. غصب زمین و شهرک سازی نیز فجیع ترین اشکال تروریسم است.

حماس از جامعه بین‌الملل به‌ویژه بریتانیا خواسته است که سیاست یک بام، دو هوا و نقض آشکار قوانین بین‌المللی را کنار بگذارد.

حماس از تمامی گروه های فلسطینی و حامیان آرمان فلسطین در بریتانیا و اروپا خواست این تصمیم دولت لندن را محکوم کنند و آن را ادامه تجاوزات علیه مردم فلسطین و حقوق مسلم آنها خواند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا