عمومی

راه‌اندازی «اندیشکده‌های توسعه‌محور» در اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عزیز حبیبی شامگاه پنجشنبه در نشست مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استاندار اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل استانی جدید در توسعه علوم و فناوری های نوین است. پارک علم و فناوری

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی اگرچه بعد از دانشگاه تبریز یکی از بهترین دانشگاه های شمال غرب کشور است، اما همچنان نیازمند توسعه شرکت ها و واحدهای دانش بنیان است. فن آوری هستند.

محقق اردبیلی، رئیس دانشگاه با یادآوری فعالیت هزار نفر از اعضای هیأت علمی در این دانشگاه گفت: از این تعداد 400 نفر به صورت تمام وقت در دانشگاه مشغول به کار هستند و تلاش کرده ایم از ظرفیت پارک علم و فناوری در سال های اخیر استفاده کنیم. توسعه علوم و فنون جدید.

حبیبی افزود: طرح های تحقیقاتی اساتید دانشگاه در قلب صنعت، کشاورزی و گردشگری در حال اجرا و یا در حال انجام است و قطعا تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت و حوزه های تصمیم گیری می تواند تاثیر بسزایی در حل مشکلات داشته باشد. مسئله. مشکلات استان».

وی اثربخشی پژوهش های دانشگاهی را در رفع مشکلات و نارسایی های اقتصادی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی اتاق فکر توسعه محور ایجاد خواهد کرد تا بتوانیم به چالش های پیش روی استان رسیدگی کنیم. آب، صنعت و توسعه ضعیف در این بخش و تصمیم گیری کنیم.

در این جلسه سرپرست پارک علم و فناوری اردبیل نیز مدیریت 550 واحد را بر عهده داشت فن آوری وی به شرکت دانش بنیان در استان اشاره کرد و ادامه داد: 36 شرکت دانش بنیان در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد 12 شرکت تیپ 3 و مابقی تیپ 1 و 2 هستند.

حبیب ابراهیم پور با بیان اینکه 150 شرکت دانش بنیان در حال اخذ مجوزهای لازم هستند، افزود: برای 20 شرکت نیز جواز تاسیس و مجوز صادر شده است.

وی گفت: علاوه بر پارک علم و فناوری، یک شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی و چهار شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد وجود دارد که در حال برداشتن گام های موثری برای حمایت از این شرکت های دانش بنیان هستیم. از نظر فن آوری من گرفتمش.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا