اجتماعی

کتاب فروشی‌های سیار در سطح شهر فعال می‌شوند/نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده برگزار می‌شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کتابفروشی های خیابان انقلاب و کتابفروشی های خیابان انقلاب بازدید کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، توکلی زاده درباره وضعیت بازار کتاب گفت: امیدوارم این هفته که به نحو مناسبی به موضوع کتاب اختصاص دارد، بتواند تا حدودی مشکلات صنعت نشر را برطرف کند. برای این موضوع شهرداری تهران نیازمند کمک دستگاه های ذیربط مانند وزارت فرهنگ است، «هم ارشاد و هم سازمان تبلیغات اسلامی کتاب را به سبد کالاهای فرهنگی جامعه برگردانده اند تا مردم بتوانند از این محصول فرهنگی استفاده کنند.

آفرودیت: در حال حاضر شرایط اقتصادی و افزایش قیمت کتاب باعث شده که عموم مردم به ویژه دانشجویان به کتاب دسترسی نداشته باشند و وظیفه ما این است که بتوانیم این بستر را برای حفظ بستر کتاب و کتابخوانی تسهیل کنیم.

توکلی زاده با اشاره به برنامه های شهرداری برای فرهنگ سازی کتابخوانی در بین شهروندان، گفت: به دلایل مختلف از جمله توسعه فضای مجازی و رسانه های الکترونیکی، افزایش قیمت محصولات فرهنگی و مسائل فرهنگی از جمله آموزش و پرورش باعث شده تا تمایل کمتری به کتاب خوانی داشته باشیم. افراد

وی افزود: برای رسیدن به این سطح از محصولات و محتوای فرهنگی باید با برنامه های واقع بینانه کتاب را به یکی از نیازهای اساسی خانواده تبدیل کنیم چرا که کتاب غذای روح است و علاوه بر غذای جسم ما نیاز به توجه و تغذیه معنوی شهروندان است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با پیشنهاد و تعیین کتابفروشی شهر نوجوان که در خیابان انقلاب واقع در حوزه نوجوانان است، به اهمیت توزیع تخصصی محصولات فرهنگی اشاره کرد و افزود: وی: توانسته نیازهای اصلی نسل نوجوان را در این فروشگاه پوشش دهد و این رویداد بسیار خوشحال کننده است. اما موضوع دیگری که مطرح می شود عدم دسترسی شهروندان و نوجوانان به این فروشگاه هاست.

توکلی زاده گفت: با تسهیلگری که ارائه خواهیم کرد، در نظر داریم کتابفروشی ها را در سطح فرهنگسراها، مدارس و مساجد در محلات فعال کنیم. البته فعال سازی کتابفروشی های سیار در سطح شهر مانند گذشته در دستور کار قرار گرفته است که نیازمند جریان رسانه ای و تبلیغاتی موضوع محور و مرتبط در تهران است، بنابراین شاید با این اقدام میل به ایجاد فرهنگ مطالعه در محله های رو به افزایش.

نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده برگزار می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان یکی از جذاب ترین رویدادهای فرهنگی کشور با وجود علاقه مندان فراوان به برگزاری این نمایشگاه در آینده افزود. : علاقه مندان و فعالان کتاب در دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونری کشور از این رویداد مهم فرهنگی محروم شدند و این اتفاق خسارات زیادی را در صنعت کتاب و عموم مردم این حوزه به دلیل عدم دسترسی به آن وارد کرد. به کتابفروشی ها، از نیازهای خود محروم هستند.

عضو معاون شورای شهر تهران با ابراز خرسندی از کاهش مرگ و میر عروق کرونا ویروس در کشور و افزایش روزانه واکسیناسیون عمومی در کشور، گفت: با حفظ و بهبود شرایط کرونا، رعایت مشکلات بهداشتی و درمانی و… فاصله اجتماعی، احتمالاً در آینده یک نمایشگاه بین المللی کتاب خواهد بود. البته شهرداری تهران در نظر دارد با برگزاری نمایشگاه های مجازی، جشنواره های کوچک با تخفیف و سایر برنامه های همراه برای توزیع و توزیع کتاب، شرایطی را برای فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی در بین شهروندان ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی شهرداری تهران، توکلی زاده با تاکید بر اینکه این دوره مدیریتی شهرداری تهران با محوریت مدیریت فرهنگی و اجتماعی، با همکاری صاحب نظران این حوزه به برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه کتاب می پردازد. و خواندن برای شهروندان تهرانی نوید داد افزود: دسترسی به کتاب های مفید، تالیفی و با کیفیت برای شهروندان به ویژه نسل جوان بر عهده شهرداری است. برای ایجاد کتابخوانی در این دوره از حکمرانی شهری در تهران و در این راستا نیازمند همکاری عموم مردم و مسئولان کشور هستیم تا بهترین نتیجه را در حوزه فرهنگ به دست آوریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا