عمومی

یک استعفا و چهار نکته

این چند نکته را درباره جدایی کریمی از تراکتور بخوانید.

به گزارش مجله زنده خبری، این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: پس از رضا مهاجری که به طرز عجیب و تشنجی از هدایت پدیده مشهد جدا شد، این هفته به عنوان دومین مربی اخراجی لیگ بیست و یکم شناخته شد. او فیروز کریمی است. این مربی پیشکسوت که از ابتدای فصل هدایت تراکتورسازی تبریز را برعهده داشت اما پس از متحمل شدن سه شکست در چهار بازی، در گفت و گو با سایت این باشگاه از سمت خود استعفا داد. او این تصمیم را پس از شکست 2-0 تیمش به عنوان میزبان پیکان گرفت. معلوم نیست این استعفاهای مکرر در تبریز چقدر واقعی است و آیا می توان آنها را نوعی «اخراج محترمانه» دانست یا خیر. در هر صورت اکنون تراکتورسازی باید به دنبال سرمربی جدید باشد و شنیده ها حاکی از آن است که مهدی رحمتی و جواد نکونام دو گزینه اصلی مدیران این باشگاه هستند. چند نکته درباره جدایی کریمی را بخوانید.

یک- کریمی یک شبه از تراکتورسازی منصرف شد اما در ادبیات قبل و بعد از بازی اش نشانه ای از تمایل به پایان دادن به این همکاری وجود نداشت. این مربی پس از شکست مقابل پیکان از عملکرد محمدرضا اکبری و سامان نریمان جهان دو بازیکن تیمش انتقاد کرد. خنده دارترین لحظه اما مربوط به مصاحبه قبل از بازی با آقای فیروز است. جایی که گفته بود: بعد از بازی با پیکان تیمی را تحویل می دهم که تبریزی ها از آن لذت ببرند. البته در این ادبیات اثری از تصمیم جدایی نیست اما در اتفاقی عجیب کریمی ساعاتی پس از سومین باخت تیمش استعفا داد.

دو این اولین تغییر سرمربی تراکتورسازی در لیگ بیست و یکم نیست. این تیم در اتفاقی عجیب پیش از مسابقات این فصل شاهد تغییر در کادر فنی بود. در آن زمان فراز کمالوند به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و سخنانی پرشور و پر از وعده های رنگارنگ ایراد کرد و سپس حتی بدون انجام بازی و تمرین از تیم جدا شد. بد نیست بخشی از وعده ها و انتصابات کمالوند را بخوانید: «بی ترس و با حمایت هواداران آمدم تراکتورسازی را قهرمان کنم. این تیم با دست من به لیگ برتر آمد و با من قهرمان لیگ برتر خواهد شد.»

سه- در همین حال تراکتورسازی دومین مربی اخراجی لیگ را در سال جاری معرفی کرد که فصل گذشته با اولین برکناری خود در لیگ برتر صدرنشین شد. در آن زمان علیرضا منصوریان پس از پنج هفته و تنها یک پیروزی برکنار شد. منصوریان با شکایت از رانندگان تراکتورسازی به دریافت دو میلیارد تن غرامت محکوم شد. یعنی هر مسابقه حضور او روی نیمکت تیم تبریزی 400 میلیون برای باشگاه هزینه داشت! این فصل اما آستانه تحمل تراکتوری ها پایین آمد و یک هفته زودتر مربی خود را عوض کردند. البته اگر واقعاً کریمی استعفا داده باشد، البته با حقوق او موافقت شده است.

چهار- محمدرضا زنوزی در خرداد 97 به طور رسمی مالک باشگاه تراکتورسازی شد و حالا حدود 30 ماه است که بازیکن جهانی این تیم تبریزی است. او در این مدت رکورد عجیبی در همکاری با مربیان و مدیران مختلف به ثبت رساند. فیروز کریمی دوازدهمین سرمربی تراکتورسازی در دوره زنوزی بود و جانشین او طبیعتا سیزدهمین سرمربی تراکتور در این سی ماه خواهد بود! علاوه بر این زنوزی تاکنون با شش مدیر مختلف در باشگاه کار کرده است که این رکورد عجیب دیگری است. به نظر می رسد تیم تبریز در این مدت بیش از هر چیز قربانی بی ثباتی شده است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا