عمومی

یک انتقاد عجیب از کادر فنی تیم ملی

به نظر می رسد اسکوچیچ چاره ای جز ورود به زمین و زدن گل برای جلب رضایت گروهی از منتقدان ندارد. امیدواریم در بازی با سوریه این اتفاق بیفتد!

به گزارش مجله زنده خبری، این روزنامه دنیای اقتصاد او نوشت: در زمانی که دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، نظرات متفاوت و گاه متناقضی درباره او وجود داشت. برخی با سرمربی کروات موافق هستند و برخی دیگر به شدت با او مخالف هستند.

به هر حال همه این دیدگاه ها به شرطی که از دایره منطق فراتر نرود و رنگ تعصب و افراط گرایی پیدا نکند قابل احترام است. حتما با مربی کروات و همچنین سایر مربیان دنیا مشکلی وجود دارد. با این حال برخی از اعتراضات به اسکوچیچ رسما “اسرائیلی” است. به عنوان مثال بارها می شنویم که کادر فنی تیم ملی نقشی در موفقیت این تیم ندارد و تنها خلاقیت و مهارت بازیکنان باعث پیروزی های پی در پی شده است. این بیانیه از بسیاری جهات مشکوک است. شاید در دسترس ترین بحث این باشد که چگونه همین بازیکنان خلاق و توانا زیر نظر مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی شکست خوردند و دو شکست بسیار تلخ مقابل عراق و بحرین را متحمل شدند؟ مهدی طارمی در آخرین بازی ویلموتس مقابل عراق در تاریکی چنان نمایشی ارائه کرد که در اواسط نیمه دوم تعویض شد. آیا واقعاً صعود طارمی نمی تواند مربوط به تغییر کادر فنی باشد؟

علاوه بر این، در سراسر جهان، بازیکنان در نهایت گل می زنند، شوت می زنند، پنالتی می گیرند یا شروع می کنند. لیونل مسی سالها ستاره اول بارسلونا بود و برای این تیم گلزنی کرد. یعنی همه مربیان بارسا بی تاثیر بودند؟ رئال مادرید زیدان حول محور رونالدو، بنزما و راموس می چرخد. عملکرد درخشان اینها زیزو مربی نیست؟ خوب وقتی افرادی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون خوب هستند طبیعتا باید از درخشش خود استفاده کنند و قانع باشند. که نباید مایه تحقیر و تخریب سرمربی باشد. به نظر می رسد اسکوچیچ چاره ای جز ورود به زمین و گلزنی برای جلب رضایت این دسته از منتقدان ندارد. امیدواریم در بازی با سوریه این اتفاق بیفتد!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا