اجتماعی

سلامت دانش‌آموزان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و نظام تعلیم و تربیت است

مجله زنده خبری/ لرستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سلامت دانشجو خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و نظام آموزشی است.

دکتر مریم کوشکی در گفت وگو با مجله زنده خبری، با اشاره به انتشار نادرست اخبار نقل شده خود در شورای آموزش و پرورش مبنی بر ابتلای 15 درصد دانش آموزان به کووید 19 در یکی از مدارس استان، گفت: در جلسه روز یکشنبه شورای آموزش و پرورش شورای آموزش و پرورش لرستان، یکی از دستور کارها، گسترش تدریجی آموزش حضوری در مدارس بود. آماری از مشاهده و معاینه علائم بالینی دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه در 31 آذرماه ارائه شد و اعلام کردیم 15 دانش آموز در مدرسه روستایی الیگودرز مشاهده شدند. آنها علائمی شبیه به بیماری عروق کرونا داشتند و به همین دلیل با کمک آموزش و پرورش از بازگشایی این مدرسه جلوگیری شد و در واقع خبر ابتلای این دانش آموزان به مدرسه صحت ندارد.

وی همچنین از تشکیل بیش از 200 تیم نظارتی برای نظارت بر اجرای دقیق مفاد دستورالعمل 06 مراقبت و کنترل ویروس کرونا در مدارس با همکاری معاونت تربیت بدنی و تربیت سلامت خبر داد و یادآور شد: بر اساس این دستورالعمل و حوزه از بازگشایی 57 مدرسه جلوگیری شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان با تاکید بر اینکه سلامت دانشجو خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و نظام آموزشی است، گفت: از 34 هزار فرهنگی استان تاکنون هزار و 467 نفر واکسن دریافت نکرده اند. . برخی از آنها مشکلات پزشکی دارند و برخی دیگر در برنامه واکسیناسیون هستند. اما از کادر آموزش و پرورش لرستان خواستیم که این تعداد معلم یا باید هر دو نوبت واکسن را دریافت کنند و یا هر 72 ساعت یکبار برای حضور حضور داشته باشند، آزمایش PCR منفی را به مراجع ذیربط ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا