عمومی

مردم موقعیت‌شناس صف خود را از دشمنان جدا کنند

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی صبح امروز (7 آذرماه) در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی قضایی با نمایندگان مجلس، اظهار داشت: امروز خیلی ها عالی هستند. -مقامات درجه یک افراد مختلف، دلسوز و خیرخواه برای صلاح کشور و نظام و آسودگی مردم تلاش می کنند.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی و تقریب هر چه بیشتر قوای سه گانه خاطرنشان کرد: همه قوا در اهداف و راهبردهای خدمت به مردم و نظام یکپارچه هستند و باید تا حد امکان در عمل به یکدیگر نزدیک شویم. ما می توانیم تا بهترین پیشرفت را داشته باشیم.«اختلاف سلیقه ها و نظرات را کاهش دهیم که برگزاری جلسات مشترک در این زمینه بسیار مؤثر است.

رئیس قوه قضائیه با تبریک روز نیروی دریایی گفت: در آغاز جنگ که همه دشمنان از رژیم بعث صدام حمایت کردند و انقلاب نوپای اسلامی با کل نظام سلطه مواجه شد، نیروی دریایی ما در تجاوز مروارید شکست. سنگ بنای تاریخی

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: نیروی دریایی در اقدامی پیروزمندانه نه تنها رژیم بعثی صدام را غافلگیر کرد، بلکه حامیان آنها نیز در مورد نحوه غلبه بر دشمن سکوت کردند که این خود هم نقطه قوتی برای جندالی شد. و نیروهای حزب الله و یک فکر شیطانی منسجم برای دشمنان: «آنها فرو ریختند و فهمیدند که مقابله با جمهوری اسلامی آسان نیست.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت 12 آذر که روز مشروطه نامیده شد، گفت: یکی از ویژگی های انقلاب بزرگ امام و امت در سال 57 این بود که اجازه ندادند. انقلاب کبیر در ایران مانند بسیاری از انقلاب های دیگر در جهان منحرف شود.

حجت الاسلام محسنی اجایی افزود: امام خمینی (ره) با تیزبینی، درایت و شعور الهی و با تکیه بر آموزه های دینی مراقب بودند که از مسیر انقلاب خارج نشوند و فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی بر اساس اسلام ناب ناب و عقلانیت تدوین و توسط مردم به رای گذاشته شد.
رئیس قوه قضائیه گفت: امام و مقام معظم رهبری در چهار دهه گذشته تاکید داشتند که قانون اساسی و قوانین نظام اسلامی باید رعایت و اجرا شود و قانون همیشه حاکم باشد.

محسنی اجایی افزود: در یک مقطعی همه شاهد بودند که وقتی یکی می‌گفت قانون را قبول ندارم، حضرت امام به او سرزنش کردند و گفتند قانون شما را قبول ندارم.

وی بر این اساس گفت: امروز هم اگر کشور و نظام بخواهد در مسیر درست حرکت کند، اما موضوع حرکت کند و به رستگاری برسد، همه باید به مبانی اسلام و قانون احترام بگذاریم و به آن متعهد باشیم. “

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به معضل خشکسالی در کشور گفت: کشور ما نیز مانند برخی دیگر از کشورهای جهان با خشکسالی مواجه است که طبیعتاً به مردم و دولت فشار وارد می کند. و البته برخی نقاط ضعف این فشار را دوچندان کرده است.»

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه باید از گذشته پیش بینی های لازم برای مدیریت آب انجام می شد، ادامه داد: در حوزه مدیریت آب های سطحی و عمیق، اصلاح الگوی مصرف، مدیریت مصرف آب شهری و توزیع آب برای صنعت، کشاورزی. و آب شرب باید در اولویت و برنامه تنظیم مصرف آب باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ساماندهی و مدیریت آب همواره موضوع مهمی بوده و در آینده نیز موضوع بسیار مهمی است، گفت: زمانی که با خشکسالی مواجه هستیم باید اقدامات بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به مطالبات مردم در این زمینه، این مطالبات را به حق و درست می داند، اما در عین حال گفت: متدینین و موقعیت گرایان باید مراقب تحرکات دشمن باشند و اجازه ندهند. افراد بدخواه برای پیگیری مطالبات صنفی. برای نفوذ به صفوف آنها.

وی افزود: دشمنی که تمام نقشه ها و اغتشاشات شومی را که در چهار دهه گذشته انجام داده اما به هیچ یک از اهداف خود با ایستادگی، دینداری و میهن پرستی مردم نرسیده است، تسلیم نشده است. . و در برخی موارد سعی می کند موج سواری کند

رئیس قوه قضائیه از متدینین استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان که هوشمندانه و هوشمندانه به مطالبات خود عمل می کنند تقدیر کرد و از آنان خواست بر حرکت افراد غافل یا بدخواه و بیگانگانی که برای ایجاد صلح و آرامش تلاش می کنند نظارت داشته باشند. ایجاد امنیت برای مردم برای ایجاد مزاحمت و جلوگیری از سوء استفاده از درخواست ها از طرف آنها.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی افزود: طبیعی و بدیهی است که در شرایطی که دشمن و جاهل می خواهند فشار مضاعف بر مردم وارد کنند، نیروی انتظامی و امنیتی و دادستانی به کسانی که می خواهند، فرصت نمی دهند. نظم، امنیت و آرامش مردم را بشکنید.»

ایجی با تاکید بر اینکه این بار نیز دشمن شکست خورده و با حضور مردم در صحنه به هدف خود نمی رسد، گفت: مردم برای دفاع از دین، نظام و کشور هر جا احساس کنند دشمن پشت سر است به میدان می آیند. صحنه های.

وی از 8 دی 88 به عنوان یکی از مقاطع حساسی یاد کرد که مردم با حضور به موقع در صحنه دشمن نتوانستند سناریوی خود را دنبال کنند و گفت: در آن زمان مطالباتی داشتند که مطرح کردند اما زمانی که خواستند. دیدند دشمن پشت سؤال است، با شوق و آمادگی به میدان آمدند و آتش سرکش را خاموش کردند و کاری کردند.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه قوه قضاییه باید بیش از همه به قانون پایبند باشد، افزود:

حجت الاسلام محسنی ادجی افزود: رعایت قانون در دادسرا و دادگاه از کارمند گرفته تا دادستان و بازپرس و قاضی حائز اهمیت است.

وی گفت: ما نباید کسی را دستگیر یا بازداشت کنیم و بعد دنبال دلیل بگردیم و اگر فردی شاکی خصوصی دارد دلایل اثبات ادعای خود را نیز بیان کند و کسی دستگیر نشود. از روی سوء ظن.”

محسنی اجایی همچنین به دادستان ها به عنوان دادستان یادآور شد: خود و کارکنان و ناظران از جمله بازرسی باید همکاری لازم را داشته باشند و در مواردی که اقدامات قضایی منجر به دستگیری می شود، موارد باید از قبل به طور کامل روشن و توجیه شود. زمانی که متهم محاکمه می شود، حکم دادگاه تا حد امکان نباید با اقدامات دادستان تفاوت داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: ممکن است در برخی موارد رای دادگاه با نظر دادسرا همخوانی نداشته باشد اما اگر مراحل دادسرا دقیقتر باشد، همان کیفرخواست در دادگاه و در بدو صادر می شود. دادگاه در صورتی که حکم صحیح، مستند و قانع کننده باشد.«ما کمتر شاهد نقض تصمیمات خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه از رسانه ها و جریان های سیاسی خواست اجازه دهند عدالت و تصمیمات عادلانه در فضایی آرام اجرا شود و تاکید کرد: بله، درست و نادرست با هم آمیخته شده و برای همکاران دادگاه می تواند سخت باشد. تصمیمات و راه حل های منصفانه

وی با بیان اینکه در فضای نامتعارف نمی توان تصمیمات درستی گرفت، به صاحبان تریبون و قلم توصیه کرد که به قوه قضائیه در فضایی آرام و مناسب اجازه اجرای عدالت را بدهند و اگرچه فشار بر تصمیمات قضات تأثیری نخواهد داشت، اما می تواند سرعت اجرای آنها را کاهش دهد. و کارها را مختل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا