بین المللی

حاکم دوبی به پرداخت ۵۵۴ میلیون پوند به همسر و فرزندانش محکوم شد

بر اساس تصمیم دادگاه عالی لندن، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی باید میلیون ها پوند به شاهزاده هیا، همسر سابق و دو فرزندش در حبس پرداخت کند.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از رویترز، دادگاه عالی لندن حکم داد شیخ محمد بن راشد آل مکتوم باید بیش از 554 میلیون پوند (733 میلیون دلار) به همسر سابق و فرزندانش برای حل و فصل پرونده حضانت پرداخت کند.

این بالاترین رقمی است که دادگاه بریتانیا تا به حال در این زمینه رای داده است.

دادگاه شهر لندن گفت: بسیاری از پولی که باید به شاهزاده هیا بنت الحسین، خواهر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و دو فرزند این زوج پرداخت شود، برای تضمین امنیت جان آنها و رفع “خطر شدید” است. قاضی فیلیپ مور که توسط حاکم دبی خطاب به آنها شد.

قاضی پرونده گفت: این زن نه برای خودش، بلکه برای تامین امنیت خود و جبران اموالی که بر اثر انحلال این ازدواج از دست داده است، درخواست این مستمری می دهد.

در حکم دادگاه مشخصاً آمده است که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، که از متحدان نزدیک بریتانیا نیز می باشد، همسر سابق خود و فرزندانشان را که با مادرشان هستند تهدید می کند.

قاضی از حاکم دبی خواست تا مبلغ 251.5 میلیون یوان را به مدت سه ماه به هایا پیش پرداخت کند تا هزینه های نگهداری امارات خود در انگلستان و هزینه های شاهزاده برای جواهرات، مسابقات اسب دوانی و هزینه های امنیتی آینده را تامین کند. قرض دهنده، پرداخت کن

شاهزاده حیا بنت الحسین، دختر حسین پادشاه فقید اردن، در آوریل 2019 به همراه دو فرزندش به بریتانیا گریخت. جلسات دادگاهی که از آن به بعد در رابطه با حضانت و حمایت مالی از فرزند او برگزار شد بیش از 70 میلیون هزینه داشت.

حاکم دبی که نخست وزیر امارات نیز هست باید سالانه 290 میلیون ضمانت نامه بانکی برای پرداخت های خود به همسر سابق و فرزندانش بپردازد.

دادگاه بر این است که هزینه های زندگی هیا به جای سالانه باید پیش پرداخت شود تا همسر سابق وی نتواند هر سال به بهانه ها یا تهدیدهای مختلف از هزینه ها کسر کند. شیخ محمد پیش از این متهم به ربودن دو فرزند دیگرش، شاهزاده لطیفه و شاهزاده شمسه شده بود.
شاهزاده لطیفه در سال 2018 سعی کرد از دبی فرار کند، اما توسط کماندوها در یک قایق در سواحل هند دستگیر شد و به آن کشور بازگشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا