فرهنگ و هنر

حمایت وزارت ارشاد از تولیدات ادبی دفاع مقدس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از ناشران دفاع مقدس گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد در راستای افزایش تولیدات ادبی در حوزه دفاع مقدس و حمایت همه جانبه از حوزه ادبی با ناشران دفاع مقدس همکاری کند. تولیدات در این زمینه».

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی تاکید کرد: برای این همکاری و مشارکت در صورت نیاز می توان ستادی در این حوزه تشکیل داد تا مقام معظم رهبری رسمی برنامه ریزی کنند. فعالیت در حوزه ادبیات دفاع مقدس در داخل و خارج از کشور.

وی با بیان اینکه در عرصه دفاع مقدس کارهای زیادی روی زمین انجام شده است، افزود: توجه به موضوع دفاع مقدس از نگاه پدران و مادران شهدا ضروری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید در حوزه دفاع مقدس آثار و فعالیت های بیشتری تولید کنیم و کار در این حوزه باید به بیش از 100 برابر برسد. پدافند جهانی لشکرها و نیروهای عملیاتی مختلفی مانند بسیج، سپاه و ارتش داشت که از هر نظر می توانند محصولات متنوعی در این زمینه تولید کنند. در حال حاضر مرکز اسناد انقلاب اسلامی نزدیک به 60 جلد سند در مورد نیروی زمینی منتشر کرده است و سهم نیروی هوایی ارتش در ماه های اول جنگ غیرقابل مقایسه است که شاید ایده تولید محتوای منحصر به فرد در این حوزه باشد. .

وی با تاکید بر اینکه باید درد و رنج پدران و مادران شهدا برای اعزام فرزندانشان به جبهه ثبت شود، گفت: اکنون 33 سال از جنگ می گذرد و نسل درگیر جنگ بیش از 60 سال سن دارد. همین الان اشاره کردم که بیش از 80 درصد والدین شهدا فوت کرده اند که اهمیت توجه به این موضوع را دو چندان می کند.

اسماعیلی با اشاره به لزوم کنار گذاشتن 2 درصد از بودجه برای مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال شرکت های اجرایی و دولتی این امکان را فراهم کرد که 2 درصد از بودجه خود را صرف فرهنگ، سینما و نشر کنند. بنابراین در این راستا می توان برنامه ریزی کرد که مثلا 200 اثر از شاخص دفاع جهانی ترجمه شود.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه در زمینه افزایش کار دفاع مقدس باید کار قوی، مطمئن و با کیفیت انجام دهیم، تاکید کرد: هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد و در صورت ظرفیت ناشران 100 برابر در این وزارتخانه است که 100 برابر خواهد شد، اما ناشران باید یک برنامه سه تا چهار ساله مفصل ارائه کنند.

وی گفت: بودجه و امکانات کم است اما فضا و تقاضا زیاد است اما با برنامه ریزی صحیح و هدف گذاری باید این طرح ها اجرایی شود. پیوست های رسانه ای قدرتمند نیز باید گنجانده شوند. انقلاب اسلامی با پیام های جهانی و انسان دوستانه در سراسر جهان در غربت است و دشمنان هر جور که می خواهند ایرانی هراسی و اسلام هراسی را ترویج می کنند پس هر چقدر هم که قوی باشند باید درست عمل کنیم و هزینه کنیم.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه مجمع ناشران دفاع مقدس را خانواده خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دانیم، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد از ناشران دفاع مقدس حمایت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا