فرهنگ و هنر

روایت عکاس ایرانی از نبرد با داعش

مستند بهار ایرانی در جدیدترین قسمت از برنامه مستند پلاس و با حضور حسن قائدی عکاس مبارزه با داعش اکران می شود.

به گزارش مجله زنده خبری به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، چهل و نهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «به علاوه مستند» با نمایش و نقد و بررسی مستند «چشم ایرانی» به کارگردانی ساسان فلاح فر از شبکه مستند پخش می شود.

مستند چشم ایرانی از نگاه یک عکاس نظامی در خط مقدم نبرد با داعش روایتی متفاوت است و اتفاقات رخ داده در نبرد با تکفیری ها از نگاه حسن قائدی به نمایش درآمده است. یک عکاس ایرانی
حسن قائدی یکی از عکاسان کشورمان از همان روزهای آغازین ظهور داعش در عراق و سوریه به این مناطق سفر کرده است تا از اتفاقات خط مقدم نبرد با داعش بگوید.

مستند چشم ایرانی شامل شش سفر به سوریه و 4 سفر به عراق است که توسط حسن قائدی از سال 1392 تا تقریباً پایان جنگ در سوریه و عراق ساخته شده است.
این مستند برای اولین بار در چهاردهمین جشنواره فیلم هاگیگات به نمایش درآمد و برنده جایزه جشنواره شد. این مستند هم اکنون در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از مستند پلاس پخش می شود.

یک عکاس ایرانی ماجرای نبرد با داعش را روایت می کند

در این قسمت پس از نمایش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور حسن قائدی عکاس و موضوع مستند «بهار ایرانی» و دکتر معماریان برگزار می شود. این قسمت از برنامه سه شنبه 7 دی ماه از ساعت 19:45 از شبکه مستند پخش می شود و چهارشنبه 8 دی ماه از ساعت 8:30 صبح و جمعه 10 دی ماه از ساعت 15 پخش می شود. ساعت
«علاوه بر مستند» مجموعه‌ای از مستندهای تلویزیونی است که مستندهای بی‌سابقه داخلی و خارجی را از تلویزیون پخش می‌کند و بحث‌های کارشناسی درباره موضوع مستند ارائه می‌کند. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه کنندگی یاسر فریادرس با عوامل مختلف سه شنبه هر هفته از ساعت 20 از شبکه مستند پخش می شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا