عمومی

ژن خوب سربلند – مجله زنده خبری

امیر عابدزاده چگونه دروازه بان اول تیم ملی شد؟

به گزارش مجله زنده خبری، روزنامه همشهری وی نوشت: خبرها حاکی از آن است که این هفته نام امیر عابدزاده در ترکیب تیم منتخب دسته دوم فوتبال اسپانیا قرار گرفته است. دروازه بان ملی پوش ایرانی این فصل در تیم پونفرادینا حضور دارد. تیمی که در هفته نوزدهم با درخشش مکرر امیر توانست رقیب خود میراندس را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. امیر در این بازی شش سیو از جمله چهار سیو کلیدی داشت و در نهایت از سوی کارشناسان فوتبال اسپانیا به عنوان بهترین گلزن هفته انتخاب شد. هفته ای که 11 بازی با حضور 22 دروازه بان انجام شد و به همین دلیل انتخاب امیر بسیار ارزشمند است.

نزدیک به رویای لالیگا

این بازیکن 28 ساله در اوایل این فصل پس از یک فصل درخشان در مارتیمو که به تیم کمک کرد در لیگ برتر پرتغال باقی بماند، به پونفرادینا پیوست. تیمی از دسته دوم اسپانیا که برای بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی ناشناخته بود. حتی گاهی انتقاداتی هم به انتخاب امیر می شد، اما انگار فکر درستی داشت و می خواست در جایی بازی کند که محبوبیت بیشتری داشت. قطعا مدیران برنامه و بسیاری از مربیان و مدیران اسپانیایی مسابقات لیگ دسته دوم این کشور را تماشا می کنند تا او بتواند به صعود به لالیگا اصلی امیدوار باشد. به خصوص با نمایشنامه هایی که امیر در این فصل ارائه می کند، دستیابی به این مهم به هیچ وجه دور از انتظار نیست. حتی خود پونفرادینا هم شانس رسیدن به لالیگا را دارد. تیم اسپانیایی این هفته با نتیجه 2-1 میراندز را شکست داد و با 19 بازی و 35 امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد. آنها البته 7 امتیاز از آلمریا صدرنشین عقب هستند و ایبار و تنریف را نیز بسیار نزدیک به خود می بینند. با این حال، قرار گرفتن در این موقعیت یک اتفاق بسیار خوب و امیدوارکننده برای پونفرادینا است. لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا 22 تیم دارد و رقابت های نیم فصل اول تا دو هفته دیگر به پایان می رسد.

در سکوت رشد می کند

روندی که امیر عابدزاده برای رسیدن به این نقطه در فوتبال باشگاهی و ملی طی کرد بسیار تحریک آمیز و قابل تقدیر است. در شرایطی که خیلی ها او را محبوبش احمدرضا عابدزاده می دانستند و تنها به خاطر نام و آبروی پدرش وارد فوتبال شد، آنقدر جنگید و جنگید که بالاخره به حقش رسید و جای خودش را پیدا کرد. شاید در آن روزهایی که عابدزاده کوچولو در پرسپولیس و راه آهن جدی گرفته نمی شد، کمتر کسی تصور می کرد که این پسر جواز حضور در جام جهانی 2018 روسیه و جواز حضور در جام جهانی 2022 را داشته باشد، او حتی یک کلمه هم حرفی نزد. فوتبال اروپا حتی پیراهن شماره یک تیم ملی را هم بر تن کرد. اما این اتفاق افتاد؛ از دروازه بانی که در طول یک فصل در مارتیمو پرتغال بیش از 100 سیو داشت و حالا بر پونفرادینا مسلط است. امیر عابدزاده نشان داده است که حتی ژن های خوب هم می توانند از صفر شروع کنند و اگر لیاقتش را دارند در آرامش و سلامت به آرزوهایشان برسند. او را باید آفرین نیز نامید.

چهار سانت کوتاهتر از احمدرضا

امیر عابدزاده طبیعتاً کاریزمای منحصر به فرد پدرش احمدرضا را ندارد. و در این مورد نباید زیاد مورد انتقاد قرار گیرد. در نهایت احمدرضا بی نظیر بود. با این حال خیلی ها معتقدند امیر خیلی کوتاهتر از پدرش است که این یک ذهنیت دقیق نیست. احمدرضا عابدزاده 190 سانتی متر و پسرش امیر 186 سانتی متر قد دارند و در واقع عقاب کوچولو تنها چهار سانتی متر از خود عقاب کوتاهتر است. شاید به خاطر استایل و هیکل امیر، اندامش کوچکتر به نظر می رسد. به هر حال عابدزاده کوچک با همان قد و جثه می درخشد و قدم به قدم به تحقق آرزوهای بزرگش نزدیک می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا