فرهنگ و هنر

شهید سلیمانی نمونه کامل انسان تربیت شده در مکتب اسلام است

حجت الاسلام مرتضوی در نشست هم اندیشی شهید سلیمانی. «مرد دوست، رهبر و الگو» در نبطیان لبنان گفت: شهید سلیمانی نمونه کامل انسانی تربیت شده مکتب اسلام است.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی نشست هم اندیشی «شهید سلیمانی; بشردوستانه، رهبر و الگو» با حضور حجت الاسلام سید محمدرضا مرتضوی وابسته به جمهوری اسلامی ایران در لبنان از حزب الله در شهر نبطیه لبنان برگزار شد.

در این نشست جمعی از صاحب نظران و اندیشمندان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مجموعه اقدامات و افتخارات شهید قاسم سلیمانی و الگوبرداری از این اقدامات پرداختند.

حجت الاسلام مرتضوی در این نشست با اشاره به دلاوری های سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم گفت: ثبات امنیت در منطقه مرهون سربلندی، فداکاری و از خودگذشتگی سردار سلیمانی است.

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان گفت: او فرماندهی بود که در دفاع از ارزش های ملی و اسلامی هرگز صحنه نبرد را ترک نکرد.

وی افزود: سردار سلیمانی را به حق می توان الگوی ایثار و انسانیت معرفی کرد. او با وجود مجروح شدن در جنگ، همچنان به مبارزه با نیروهای بعثی در عراق ادامه می دهد. او در سال های اخیر ثابت کرده که فریاد صدای مظلوم است و در دفاع از مظلوم و ذلیل وارد میدان نبرد با گروه های تروریستی شده است.

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه به تشریح مولفه های مکتب شهید سردار سلیمانی پرداخت و گفت: عمل صالح، خدمت بی تکلف، تواضع و ساده زیستی از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی بود. این مسائل در کنار اخلاص در عمل و پرهیز از مادیات، مهم ترین مولفه های مکتب شهید سلیمانی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به شخصیت تاثیرگذار سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه از سوی دشمنان شناخته می شد، از نخبگان نظامی بود؛ در حالی که این سردار سلیمانی از نظر دشمنان به خوبی شناخته می شد. او شخصیت تاثیرگذاری داشت. ایشان در زمان حیات ایشان جذب حداکثری شدند و بعد از شهادت نفوذ ایشان در دنیا کاملاً مشهود است و این وجه تمایز سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از دیگر فرماندهان نظامی به ویژه سران استکبار است.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نقطه عطف مهم تاریخی بود که افتخاری برای محور مقاومت و رزمندگان مبارزه با دروغ و لکه ننگ ابدی بر سران نظام خواهد بود. جبهه استکبار جهانی

در پایان این نشست حجت الاسلام مرتضوی به سوالات پاسخ داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا