سلامت و تندرستی

لنت‌های ترمز دوستدار محیط‌زیست ساخته شد

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آیدا معزی پور مدیر عامل شرکت دانش سازان لنت مهراد مراحل تحقیقاتی تولید این محصول را در دو قسمت انجام داد و گفت: قسمت اول تحقیق در مورد امکان استفاده از مواد لیگنوسلولزی در لنت ترمز و آزمایشات مربوطه انجام شد.2016 ادامه یافت و نمونه مواد اصطکاکی برای ساخت چندین مجموعه پد استفاده شد و از نظر کیفیت مورد تایید قرار گرفت.

مواد مضر را حذف کنید

در بخش دوم، مطالعاتی به منظور بهینه سازی عبارت به منظور حفاظت از محیط زیست و حذف مواد مضر با توجه به مواد موجود و موجود از منابع محلی انجام شد.

در این قسمت به منظور رعایت قوانین جدید زیست محیطی و کاهش هزینه ها، مس از ترکیب حذف و کلیه آزمایشات لازم بر روی نمونه های تولید شده انجام شد.

این قسمت از مطالعه از سال 1397 تا 1399 به طول انجامید که طی آن تیم تحقیقاتی توانستند ترکیبی از مس غیر ساینده و پنبه نسوز را که یک ماده سرطان زا می باشد ارائه دهند که تمامی خواص آن در حد قابل قبول و مطلوب استاندارد می باشد. باعث زمان ترمزگیری نمی شود و کاهش ضرایب اصطکاک آن در دماهای بالا مناسب است.

مطابق با استاندارد ملی ایران

در قسمت اول نمونه های لنت ترمز به صورت کاملاً صنعتی با فرمولی که از ضایعات کشاورزی در کارخانه تلدا خاوران قزوین استفاده می شد و پس از ارسال نمونه ها به ساپکو که مربوط به ایران خودرو است، نمونه های لنت ترمز در شرکت آکرودیت لنتوساز مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج نشان داد که مشخصات مورد مطالعه مطابق با استاندارد ملی ایران است.

پس از این مرحله، نمونه هایی با همان فرمول قبلی انجام شد و آزمایشات تکمیلی بر روی آنها انجام شد تا عملکرد واقعی لنت های ترمز ساخته شده از مواد لیگنوسلولزی تایید شود.

بهینه سازی فرمولاسیون

سپس با توجه به تصویب قوانین جدید زیست محیطی در سطح بین المللی برای کاهش مصرف مس در فرمولاسیون مواد اصطکاکی و با توجه به تحریم های اعمال شده و عدم دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز در فرمولاسیون، فرمول بهینه سازی شد. و یک تست جدید و تکمیل تست ها.

ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی

در این مرحله نمونه ها در شرکت اتحاد لنت ساخته و مورد آزمایش قرار گرفتند. حتی نمونه ها روی دستگاه آنلاین و موم شده و آزمایش شدند.

هزینه ترکیب نیز محاسبه شد و مشخص شد که با وجود کیفیت بسیار خوب، هزینه مواد اصطکاکی ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است.

پروژه تولید لنت ترمز سازگار با محیط زیست با دریافت تجهیزات مورد تایید معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می شود.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا