بین المللی

ورود هواپیماهای نهنگ ایرباس به ناوگان هوایی بین‌الملل

شرکت هواپیمایی ایرباس فرانسه اعلام کرده است که می خواهد ناوگانی از هواپیماهای بلوگا را برای حمل و نقل بین المللی استخدام کند. تاکنون از این ناوگان فقط برای انتقال قطعات هواپیما بین کارخانه های مونتاژ ایرباس استفاده می شد.

ایرباس می گوید در سال 2013 یک خط هوایی با ناوگان هواپیمای بلوگا راه اندازی خواهد کرد.

چند هفته پیش ایرباس پس از 15 سال تولید هواپیماهای جامبو خود را متوقف کرد.

ایرباس می گوید هواپیماهای بلوگا ظرفیت هوایی منحصر به فردی دارند و می توانند در حمل و نقل محموله های حجیم از طریق هوایی کارآمد باشند. ایرباس تاکنون پنج هواپیمای نهنگ شکل بلوگا تولید کرده است و گفته می شود از همه آنها به عنوان یک شرکت هواپیمایی برای تشکیل بزرگترین شرکت هواپیمایی باری اروپا استفاده می کند.

کارشناسان می گویند که تقاضا برای بارهای بزرگ هوایی بدون جداسازی افزایش یافته است و بسیاری از شرکت ها زمانی که زمان کافی برای استفاده از حمل و نقل دریایی ندارند، به حمل و نقل هوایی کالا روی می آورند.

رضا فضل اللهی، مدیر توسعه تجارت ایرباس گفت: «در طول سال‌ها و حتی قبل از شروع همه‌گیری کرون، بسیاری از شرکت‌ها از ما پرسیدند که آیا می‌توانند از هواپیماهای بلوگا برای حمل و نقل آن‌ها استفاده کنند.

دلیل نامگذاری این هواپیما به بلوگا به دلیل شباهت آن به نهنگ بلوگا است.

ایرباس تا چندی پیش به دلیل تولید بالای خود نمی توانست این خدمات را ارائه دهد، اما اکنون که تولید 380 را متوقف کرده است، احتمالا به سمت عملیات هوایی می رود.

انتهای پیام



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا