اجتماعی

وزیر کشور: آسیب‌های اجتماعی کشور «وارداتی» است

وزیر کشور گفت: قبول داریم که در کشور بیماری های اجتماعی داریم اما این هم یک «واردات» است.

به گزارش مجله زنده خبری، احمد واحدی در همایش هفته شورای آموزش و پرورش در وزارت کشور در هفته شورای آموزش و پرورش گفت: وقتی رهبری از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صحبت می کنند، مبتنی بر توسعه سرمایه انسانی است که هم مولد باشد. “درست است.

وی افزود: نیروی انسانی هم آغاز و هم پایان است، مسیر توسعه و الگوی پیشرفت مسیر توسعه منابع انسانی را طی می کند و بدون پرداختن به این مهم نمی تواند به کشور برسد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر نیروی کار در بطن رشد و توسعه باشد باید ببینیم که در کجا مسئولیت دارد، خاطرنشان کرد: بعد از خانواده مهم ترین و گسترده ترین نهاد متولی توسعه، وزارت آموزش و پرورش است. اگر در صنعت محصول تولید می کنیم، در وزارت کشاورزی محصولات کشاورزی داریم یا در وزارت نیرو نیروی کار تولید می کنیم، در وزارت آموزش و پرورش نیرو می سازیم. اگر در وزارت کشور امنیت تولید کنیم در آموزش و پرورش امنیت تولید می کنیم و هیچ دستگاهی نمی تواند به اندازه آموزش و پرورش نقش آفرینی کند.

واحدی افزود: اگر سوال شود می گویم مهم ترین نظام، نظام آموزش و پرورش است که همه ما مدیون آن هستیم و اگر مردم این نظام و افرادی با هویت انقلابی، مجاهد، پرتلاش، خلاق و مبتکر تربیت شوند. ما می توانیم مشکلات دیگر را حل کنیم.”

وی گفت: بنابراین وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه مادر است و آنچه باید تولید کند مهمترین تولید است. دست اندرکاران باید هم فرهنگ انحطاطی را که به دنبال تحمیل خود است بسازند و با آن مقابله کنند. این آسیب اجتماعی ناشی از همین فرهنگ منحط غربی است.

وزیر کشور ادامه داد: هر جا به آموزه‌های مکتب انقلابی پرافتخار خود، مکتب اهل بیت، رهبری و مکتب شهدای سلیمانی پیروی کردیم، انسان را در رأس سربلندی، فضیلت و فضیلت انسانی داشتیم. تعالی مجروح شدیم.

وی ادامه داد: دشمنان توانستند اغتشاش ایجاد کنند اما جامعه ما در مقابل آنها ایستادگی کرد. آنها سعی می کنند آمار و مدل های نادرست تهیه کنند. ما فرض را بر این می گذاریم که آسیب اجتماعی در کشور داریم، اما این هم وارداتی است. وقتی تحصیلات قوی داشته باشیم، انسان های تربیت شده ای هستند که در مقابل همه امواج تهاجم رسانه ای و تمام سیاه نمایی هایی که دشمن می خواهد القا کند، مقاومت می کنند.

واحدی با بیان اینکه شوراهای آموزشی در استان ها پست های مهمی هستند و همه باید در خدمت آموزش و پرورش باشیم، گفت: اگر جوانان ما در تحصیل رشد خوبی داشته باشند، خودباوری و کمال گرایی ظهور می کند و مشکلات از این طریق حل می شود. این بار بزرگ را همه باید بردارند و همه را تربیت کنند. از همه استانداران، فرمانداران و سایر دست اندرکاران می خواهم که به موضوع آموزش و پرورش رسیدگی کنند و بدانند که چیزی مهمتر از این نیست. طرف مقابل حوزه های علمیه است، ما جوانان خوبی داریم که باید اجازه تحصیل بدهند و اگر این بستر فراهم شود که امیدوارم در این مدت محقق شود، می تواند منشأ تاثیرگذاری خوبی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا