سلامت و تندرستی

برترین‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۲ را بشناسید

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از CNET، نمایشگاه CES 2022 مطابق روال سال های گذشته در قالب یک نمایشگاه تجاری ترکیبی شامل غرفه های حضوری و آنلاین برگزار شد. به دلایل مختلف، از اختلالات زنجیره تامین تا کمبود نیروی کار، نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته شلوغ تر بود. در این گزارش مهم ترین محصولات و فناوری های عرضه شده در این نمایشگاه ارائه شده است.

نکات برجسته از CES 2022

BMW iX Flow از BMW
این خودروی برقی با استفاده از فناوری جوهر الکترونیکی قادر است رنگ خود را از سیاه به سفید و تمامی طیف های بین دو رنگ را به طور کامل تغییر دهد و حتی الگوهای رنگی مختلفی را بر روی بدن شما ایجاد کند.

روتر AX 200 از TP-Link
این روتر جدید قادر است هر چهار آنتن را به صورت خودکار جابجا کند تا بهترین سیگنال را دریافت کند. همچنین از سه باند مختلف 5، 2.4 و 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. همچنین می توان از آن در شبکه های شبکه استفاده کرد، از آخرین استاندارد Wi-Fi، 6E استفاده می کند و سرعت اتصال را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

پلتفرم پلی استیشن VR2، ساخت سونی
پلتفرم واقعیت مجازی که برای پلی استیشن 5 توسعه یافته است از هدفون و یک کنترلر احساسات تشکیل شده است که از قدرت پردازش بالای دستگاه بازی استفاده می کند و تجربه کاربری واقعی تر و بهتری را ایجاد می کند. این هدفون دارای ویژگی های پیشرفته بسیاری مانند صفحه نمایش 4K OLED HDR و ردیابی حرکت چشم است.

Project Sophia PC از Razer
این ابزار به شکل یک میز با اجزای داخلی رایانه شخصی است. کاربر می تواند به راحتی هر یک از این قطعات از جمله مانیتور، هاب USB یا شارژر بی سیم را جایگزین کند. البته این کامپیوتر در حال حاضر یک طرح مفهومی است و به این زودی وارد تولید انبوه نخواهد شد.

خودروهای الکتریکی جنرال موتورز
جنرال موتورز در نمایشگاه CES 2022 مدل های برقی سه خودروی سیلورادو، اکینوکس و بلیزر را معرفی کرده است که به گفته مدیرعامل این شرکت، ظاهر هر سه خودرو مشابه مدل های بنزینی بوده و با قیمتی مناسب عرضه خواهد شد. علاوه بر این، این خودروها می توانند با هر بار سوخت گیری همان مسافتی را طی کنند که مدل های بنزینی آن ها با هر بار سوخت گیری طی می کنند.

کامپیوتر Zenbook 17 محصولات ایسوس
هنوز مشخص نیست که این رایانه تبلت است یا لپ تاپ. اما مجهز به صفحه نمایش 17 اینچی کاملا OLED و انعطاف پذیر است که می توان آن را در هر جهت تا کرد یا تا کرد. صفحه کلید این کامپیوتر به راحتی از آن جدا می شود اما کارایی آن به حدی است که تجربه کار با کامپیوتر رومیزی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

کارت گرافیک RTX 3050 از NVIDIA
انویدیا که کارت های گرافیک آن در انواع وسایل الکترونیکی از کنسول های بازی گرفته تا خودروهای بدون راننده استفاده می شود، در نمایشگاه CES امسال از کارت گرافیک جدیدی رونمایی کرد. این کارت گرافیک با قیمت 249 دلار، فاصله بین محصولات انویدیا را پر می کند و فناوری های گرافیکی پیشرفته ای مانند ردیابی نور مصرف کنندگانی که توانایی پرداخت مبالغ قابل توجهی برای خرید کارت های گرافیک پیشرفته را ندارند، ارائه می دهد.

تلویزیون های NFT سامسونگ
توکن غیر قابل تعویض اساساً نوعی رمزنگاری است که شبیه یک شی منحصر به فرد به نظر می رسد. اکنون تخفیف ها به عنوان هنرهای دیجیتال در بلاک چین معامله می شوند. اما حالا سامسونگ توانسته این مفهوم را به دنیای واقعی بیاورد. نسل جدید تلویزیون های این شرکت مجهز به یک مرورگر کشویی است که به مصرف کننده امکان مشاهده اقلام برای فروش را می دهد.

CES

تلویزیون OLED EX ال جی
ال‌جی نسل جدیدی از تلویزیون‌ها را با استفاده از دوتریوم یا آب سنگین توسعه داده است تا کیفیت فناوری OLED را بهبود بخشد و تصاویر را با کیفیت یا وضوح بالاتر نمایش دهد. این فناوری باعث کاهش مصرف انرژی تلویزیون های جدید ال جی نیز شده است.

پروژکتور لیزری Anker Nebula Cosmos 4K
این پروژکتور برای افرادی مناسب است که هرگز نمی خواهند در سینما بنشینند. پروژکتور لیزری 4K Nebula Cosmos دارای روشنایی 2400 لومن و مجهز به بلندگوهای داخلی 30 واتی است که نیازهای کاربر را به طور کامل برآورده می کند. این پروژکتور دارای سیستم عامل اندروید است و به شما امکان پخش مستقیم محتوای آنلاین روی پروژکتور را می دهد. پروژکتور لیزری Nebula Cosmos 4K 2200 دلار قیمت دارد.

نمایشگاه Consumer Electronics یا CES، بزرگترین نمایشگاه فناوری مصرف کننده در جهان، از سال 1967 هر ساله در لاس وگاس برگزار می شود.
در این نمایشگاه تمامی فناوری های جدید مورد استفاده مصرف کنندگان از یخچال گرفته تا هدفون های واقعیت مجازی ارائه می شود و غول های فناوری مانند گوگل، سامسونگ، ال جی، سونی و دل آخرین محصولات و فناوری های خود را ارائه می دهند.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا