اجتماعی

برداشت بی رویه از رودخانه ها در حوزه راه و آب مشکل ایجاد کرده

مجله زنده خبری/ گیلان معاون توسعه روستایی دولت دومین مشکل شهرستان فومن را جمع آوری بی رویه و ناهماهنگ بستر رودخانه ها به صورت شن و ماسه و سنگ دانست و گفت: استخراج بی رویه معدن مشکلاتی را در آب و جاده ها و آسیب به پل ها ایجاد کرده است. .ما هستیم.

سید امیرحسین مدنی در جلسه شورای اداری شهرستان فومن یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات مردم را انتقال صحیح مسائل و مشکلات به مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان باید سازوکاری برای اصلاح مشکلات توسط مراجع ایجاد کنند. به مدرک لیسانس و سپس انتقال مدیریت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تا کنون در صدد رفع مشکلات در حوزه منابع طبیعی و طرح دهیاری روستا بوده ایم.

معاون توسعه روستایی و فقیرنشین و عشایر رئیس جمهور با تاکید بر لزوم دیدار مستقیم کارکنان با مردم گفت: حضور در بین مردم بسیار مفید است و باید این روش را ادامه دهیم.

مدنی با اشاره به مشکلات عدیده شهرستان بزرگ و با ارزش فومن به ویژه در روستاها، افزود: نیازمند رفع تعارضات مردم با بنیاد مسکن و منابع طبیعی هستیم و تنها در یک روستا ماده 4 اجرایی شده است. “

وی دومین مشکل شهرستان را برداشت ناهموار و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت شن و سنگ دانست و گفت: برداشت بی رویه مشکلات آب و جاده را به وجود آورده و شاهد تخریب و آسیب پل ها هستیم.

معاون توسعه روستایی وزیر صمت و آبهای منطقه ای خواستار هماهنگی وزارت صمت و آبهای منطقه ای در زمینه برداشت رودخانه ها و احداث سدها شد و خاطرنشان کرد: برداشت آب از رودخانه ها باید ابتدا برای مردم این منطقه باشد و سپس به سایر حوزه ها برود. .

وی همچنین به مشکل راه ها و فرسودگی شبکه آب و برق اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان فومن شاهد کم آبی هستیم و 25 روستا در فصل کشاورزی با کم آبی مواجه هستند.

مدنی به موضوع میراث فرهنگی در شهرستان ماسوله نیز اشاره کرد و گفت: آب و هوای ماسوله سرد است و نیاز به گاز دارد، بنابراین با توجه به توریستی بودن منطقه و نیاز مردم به بهره مندی از نعمت گاز، نیازمند هماهنگی بین فرهنگی هستیم. میراث و وزارت نفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا