عمومی

تغییراتی که در کنکور اعمال می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری،

ثبت نام آزمون سراسری 1400-1401 از امروز 10 بهمن ماه آغاز شد و تا 15 بهمن ماه ادامه دارد.
آقای احسان جمالی معاون فنی سازمان سنجش کشور افزود: انتخاب رشته پذیرفته شدگان مرحله اول کنکور سراسری 1401 در پایان دهه دوم مرداد ماه انجام می شود.
همچنین آقای عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش کشور نیز به تغییرات این آزمون اشاره کرد و گفت: یک بروشور مشترک و دو جزوه تخصصی به متقاضی ارائه می شود.
وی به افزایش کارنامه علمی داوطلبان آزمون سراسری امسال اشاره کرد و افزود: نتایج تحصیلی از 30 درصد به 40 درصد افزایش می یابد و این امر نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.
آقای جمالی به افزایش 20 درصدی ظرفیت رشته پزشکی اشاره کرد و گفت: ظرفیت کل رشته پزشکی 8 هزار پذیرش است که در آزمون 1401 به 9 هزار و 600 نفر افزایش یافت.
وی گفت: این مصوبه هم اکنون در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تدوین است و برای داوطلبان و داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اعمال می شود.
آقای جمالی تاکید کرد: افزایش 20 درصدی ظرفیت پزشکی برای داوطلبان مناطق فقیرنشین است و نحوه توزیع در آئین نامه ای که توسط وزارت بهداشت تهیه می شود درج خواهد شد.
حال باید دید افزایش 20 درصدی ظرفیت رشته پزشکی تا چه اندازه در کتاب انتخاب داوطلبان کنکور منعکس شده است؟ و تاثیر آن در هر شهر و منطقه چیست؟ و این افزایش تا چه اندازه می تواند کمبود پزشک را در مناطق محروم کاهش دهد؟

دکمه بازگشت به بالا