استانی

دانشکده‌های موضوعی در دانشگاه آزاد خراسان‌ رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از مشهد، مراسم تکریم و معارفه مدیر قدیم و جدید آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با حضور محسن مرادی رئیس این دانشگاه برگزار شد. دانشگاه در مرکز فرهنگی رفاهی واحد مشهد برگزار شد و سید محسن نبوی کلات به عنوان مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد معرفی و از زحمات داوید بره پور تقدیر شد.


بیشتر بخوانید:

نمایندگان جدید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد معرفی شدند


در این جلسه رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بر لزوم ایجاد رویه واحد برای اجرای بخشنامه ها در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

علی عسگر یساقی افزود: در مورد مسائل نیازمند نصب سند تحول و تعالی دانشگاه هستیم که مورد تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی در خصوص راه اندازی دانشکده های موضوعی در دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی گفت: این دانشکده ها بر اساس سند تحول ایجاد می شود.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: تصمیم گرفته شده تا دانشکده هایی که درآمدزایی برای دانشگاه ندارند و بیشتر جنبه تئوری دارند تا عملی حذف شوند.

یساقی گفت: در دانشکده موضوعی برای ایجاد هر دانشکده باید یک دانشکده حذف شود و در این راستا سه دانشکده موضوعی را در تهران پیشنهاد کرده ایم.

ارائه سیستم اتوماسیون اداری پیشنهادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: باید در اجرای برنامه ها و بخشنامه های دانشگاه یاری و یاور مدیران ارشد باشیم.

مرادی با بیان اینکه پروژه های زیادی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی وجود دارد، از نبود اراده در دانشکده برای اجرای این طرح ها انتقاد کرد و گفت: اگر دغدغه، دلسوزی و اعتماد اساتید دانشگاه نباشد، پروژه ها متوقف می شود. آنها خواهند بود.

وی افزود: با تلاش اساتید این دانشگاه در راس قرار دارد و بهترین پروژه ها اگر بی زحمت باشد تاثیر چندانی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: باید وارد طرح های «الف» و «ب» شوید، زیرا دانشگاه به سمتی حرکت می کند که برنامه ریزی جدیدی داشته باشد تا برنامه ریزی جدید انجام شود. طرح ها به بهترین شکل ممکن اجرا می شوند.

مرادی با اشاره به تمایل دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور اساتید نخبه گفت: البته جایگاه مدرس در دانشکده باید مشخص شود و دغدغه و اولویت اصلی او دانشگاه باشد.

دانشکده های موضوعی در دانشگاه آزاد خراسان رضوی راه اندازی می شود

وی از تهیه و ارائه طرح پیشنهادی سامانه اتوماسیون جدید دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به سازمان مرکزی تهران خبر داد و توضیح داد: به سازمان مرکزی قول داده بودیم این طرح را اردیبهشت سال آینده ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی درباره کارکرد پژوهشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: هر یک از اعضای هیئت علمی باید در ابتدای سال پروژه های تحقیقاتی خود را ارائه و در پایان دوره کارنامه پژوهشی خود را ارائه و ارزیابی کنند. سال

مرادی با تاکید بر ارزشیابی دروس دانشگاهی گفت: نیازمند بازنگری و بازنگری دروس هستیم و رشته های جدید باید متناسب با فرصت های جدید طراحی شود و باید به سمتی برویم که دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بیشترین رقابت را داشته باشد. مجتمع بزرگ آموزش عالی در شرق.”

وی با تاکید بر اینکه نوگرایی، کارآمدی و تعالی باید سرلوحه کار دانشگاه آزاد اسلامی استان باشد، تصریح کرد: ما چیزی جز ظرفیت هیئت علمی نداریم. اما ما باید روی این فرصت ها کار کنیم و برای استان خود پیشنهادهایی برای تعالی آموزش کشور ارائه کنیم.

انتهای پیام/4078/4062/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا