عمومی

ضرورت پیش بردن طرح های اثرگذار با اشتغال مناسب در همدان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ظاهر پورمجاهد وی بعد از ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان همدان با بیان ملی بودن سامانه اطلاعات رصد و بازیابی گفت: بانک ها باید برای جذب تسهیلات مربوط به سهمیه همدان به درستی کار کنند.

وی با بیان اینکه با جذب 100 درصدی تسهیلات، طرح های موثر و اشتغال مناسب در استان، گفت: گزارشات در این زمینه باید تا دهمین باخمن به ما ارائه شود، بنابراین اگر بانکی بی دلیل تسهیلات را پرداخت نکرده است. ، آنها با آنها خواهند بود. به این ترتیب تا پایان بهمن ماه باید 100 درصد تسهیلات و طرح های جذبی در بانک ها تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی اقتصادی استان همدان وضعیت طرح های نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی را مورد اشاره قرار داد و افزود: مدیران اجرایی باید در مجموعه طرح های حذف و درج طرح ها نظارت و بررسی کنند.

پورمجاهد وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سهم ثروت استان همدان از تسهیلات با سود 4 درصد معادل 100 میلیارد و 800 میلیون تومان است، گفت: در این راستا نیمی از وام ها جذب شده و با آن مواجه هستیم. کسری وجوه جذب شده توسط بانک ها. ادامه این روند تا پایان سال غیرقابل قبول خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات 4 درصدی کارمزد کمیته امداد 310 میلیارد تن است، گفت: 6 هزار و 625 طرح به ارزش 361 میلیارد تن توسط بانک ها به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول گفت: از این تعداد 3856 پروژه به ارزش 212 میلیارد تومان تصویب و پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در این دیدار با توجه به وضعیت پروژه های افراد تحت پوشش این سازمان، گفت: از 100 میلیارد و 800 میلیون تومان به 81 میلیارد و 900 میلیون تومان توزیع شد.

مهدی دیناری گفت: از این میزان بالغ بر 71 میلیارد و یکصد میلیون تن در بانک ها سپرده شده است و شاهد بهره برداری از 50 درصد وام ها هستیم.

همچنین معاون اشتغال و خودکفایی کمیته مددکاری امام خمینی (ره) استان همدان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت 220 میلیارد تن برای بیش از 4 هزار و 818 شغل در استان ایجاد شده است. “

شهرام عابدی با بیان اینکه در این مدت از مجموع 310 میلیارد تن اعتبار به تبصره 16، 6 هزار و 325 مورد 361 میلیارد تنی در بانک ها معرفی شده است، میزان جذب در این حوزه را 69 درصد اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا