استانی

محرومیت زدایی و توسعه روستایی از مسیر حفظ و حراست از محیط زیست

مجله زنده خبری/ کوم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کوم گفت: با حفاظت و صیانت از طبیعت و محیط زیست گام های مثبت و موثری در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستایی برداشته می شود.

سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با مشاور فرماندار و دبیر ستاد جهادی و محرومیت زدایی کوم گفت: کوم در سال های اخیر سرریز صنایع آلاینده تهران و استان های همجوار بوده است. .

وی با انتقاد از نبود نقشه راه مشخص برای توسعه استان کوم و استقبال از صنایع آلاینده، افزود: توسعه استان کوم با توجه به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان نیازمند نوسازی خطوط تولید و ایجاد صنعت پاک است. بیایید فناوری های جدید را امتحان کنیم.

وی با اشاره به ازدحام بیش از حد و ازدحام صنعتی در شهرستان کوم و اختلال در آبراهه های محیط زیست به تالاب ها و رودخانه های استان، خاطرنشان کرد: چالشی جدی برای مرکز کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کوم با بیان اینکه نباید به مشکلات نگاه تک بعدی داشته باشیم، حل معضلات زیست محیطی را نیازمند برنامه ریزی و مشارکت مردمی دانست و گفت: حفاظت از طبیعت و محیط زیست تا توسعه و رفع نیاز دارد. محرومیت از روستاها به ویژه در مناطق قمرود و قنوات کمک زیادی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا