ابلاغ دستورالعمل های جدید ساترا به پلتفرم ها
دو دستورالعمل «ارتباطات تجاری در رسانه های صوتی و تصویری» و «عدالت رسانه ای و حمایت از رقابت در رسانه های صوتی و تصویری» به رسانه های صوتی و تصویری ابلاغ شد.
به گزارش مجله زنده خبری به نقل از روابط عمومی ساترا؛ سازمان تنظیم مقررات سمعی و بصری (SATRA) دو دستورالعمل ایجاد کرده است: “ارتباطات تجاری در رسانه های سمعی و بصری” و “عدالت رسانه ای و حمایت از رقابت در رسانه های سمعی و بصری”. پیرو این دستورالعمل با تایید پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما به رسانه های عمومی صوتی و تصویری ابلاغ شد.
پیش نویس اسناد دو گرایش «ارتباطات تجاری در رسانه های صوتی و تصویری» و «عدالت رسانه ای و صیانت از رقابت در رسانه های صوتی و تصویری» پیش از این توسط رئیس سابق سترا امامیان در هشتمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات صوت و تصویر/ 10/1400. در این جلسه مقرر شد با مکاتبه با اعضای کمیسیون نظرات احتمالی در خصوص این پروژه ها به دست آید.
با توجه به طرح دعوی در این خصوص اعم از تخصصی و افکار عمومی با تایید رئیس صدا و سیما دستور افشای دستورالعمل فوق صادر شد و ساترا نیز آن را به رسانه ها اعلام کرد.
هدف از تدوین و نظارت بر این مقررات، تقویت مقررات مؤثر ساترا در این حوزه حساس و کمک به کاهش مشکلات حاکمیتی است.
برای مشاهده متن این دو دستورالعمل وارد لینک های زیر شوید.
https://b2n.ir/m25824
https://b2n.ir/n90845
انتهای پیام/