بین المللی

ادعای رویترز درباره تحرکات تازه روسیه در مرز اوکراین

رویترز گزارش می دهد که تصاویر ماهواره ای تجاری منتشر شده توسط یک شرکت خصوصی آمریکایی، استقرار جدید نیروهای روسیه را در چندین نقطه نزدیک اوکراین نشان می دهد.

این جاسوسی در حالی صورت می‌گیرد که روسیه تمرین‌های نظامی مشترک با بلاروس و همچنین رزمایش‌های دریایی در دریای سیاه انجام می‌دهد که رسانه‌های غربی سعی دارند آن را به عنوان اقداماتی برای حمله به اوکراین معرفی کنند.

شرکت تصویربرداری ماهواره‌ای Maxar Technologies که مستقر در ایالات متحده است، گفت که عکس‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه نشان‌دهنده استقرار قابل توجه جدید در چندین نقطه در شبه جزیره کریمه، غرب روسیه و بلاروس است.

در شبه جزیره کریمه، که در یک همه پرسی قانونی در سال 2014 به روسیه ملحق شد، Maxar گفت که استقرار گسترده نیروها و تجهیزات جدید را در فرودگاه Oktyabrskoye در شمال سیمفروپل شامل 550 چادر و صدها وسیله نقلیه شناسایی کرده است.

بر اساس این عکس ها، نیروها و تجهیزات جدید روسیه در نزدیکی نیوزلند در کریمه و همچنین یک پست جدید در نزدیکی شهر اسلاون در ساحل شمال غربی شبه جزیره وارد شده اند.

به گزارش رویترز، Maxar می گوید که یک مرکز آموزشی مشترک بزرگ را در بلاروس شناسایی کرده است که سربازان و خودروهای نظامی جدید و همچنین هلیکوپترها را در فرودگاه زیابروکا، در کمتر از 25 کیلومتری مرز با اوکراین، در خود جای داده است.

23311

دکمه بازگشت به بالا