اقتصادی

اعلام رقم نهایی سبد معیشت کارگران به اسفند موکول شد

اعلام رقم نهایی سبد معیشتی کارگران به اسفند ماه موکول شد

با وجود اینکه انتظار می رفت قیمت سبد معیشت کارگران امشب اعلام شود، جلسه شورای عالی کار با اعلام قیمت خوراک و خوراک سبد زندگی و جلسه بعدی مسکن و غیرنظامی خاتمه یافت. -محصولات غذایی برای 23 مارس به تعویق افتاد.

هادی ابویی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگو با مجله زنده خبری، از موکول شدن جلسه بعدی شورای عالی کار به 29 اسفندماه خبر داد و گفت: این جلسه به سهم مواد غذایی در شورای عالی کار اختصاص داشت. سبد مسکن کارگری، اجاره بها و حمل و نقل با دریافت آمار از منابع رسمی مانند بانک مرکزی و تورم به جلسه سوم اسفندماه موکول شد.
به گفته وی، رقم 3 میلیون و 286 هزار تن از نظر هزینه های غذایی در سبد معیشتی، رقمی است که کمیته دستمزد به آن رسیده و در جلسه امشب نهایی شده و هیچ بحث و اختلاف نظری بین اعضا وجود ندارد.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه غذا یک سوم قیمت سبد معیشت کارگران و حدود 36 درصد آن است، گفت: یک سوم قیمت سبد معیشت کارگران را خوراک و تنقلات تشکیل می دهد. و اگر دو سوم دیگر را در نظر بگیریم اگر اقلام غیرخوراکی مانند اجاره و مسکن، حمل و نقل، درمان و تفریح ​​را در نظر بگیریم به رقمی در حدود 9 میلیون تن به عنوان هزینه ماهانه زندگی خانوارهای کارگری می رسیم.
به گفته ابوی، در صورتی که قبل از جلسه رسمی شورای عالی کار در اسفندماه جلسه دیگری در خصوص هزینه های زندگی برگزار نشود، شورای عالی کار در تاریخ 2 اسفند و از 15 اسفند ماه به موضوع اقلام غیرخوراکی رسیدگی می کند. 1401 وارد مذاکرات جدی دستمزد می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا