بین المللی

بایدن: سرکرده داعش کشته شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ابوابراهیم القرش سرکرده داعش در عملیاتی به رهبری آمریکا در شمال غرب سوریه کشته شده است.

به گزارش مجله زنده خبری، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت: شب گذشته به دستور من، نیروهای آمریکایی در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن آغاز کردند. بیشتر انجام داد

وی گفت: «به لطف مهارت و شجاعت نیروهای مسلح خود، ما ابوابراهیم الهاشمی القرشی سرکرده داعش را از میدان نبرد آواره کردیم. همه آمریکایی ها به سلامت از عملیات بازگشته اند. من امروز صبح برای مردم آمریکا سخنرانی خواهم کرد. خدا قوت ما را حفظ کند.

برخی منابع پیشتر گفته بودند که آزمایش DNA بر روی اجساد باقی مانده از عملیات تحت رهبری آمریکا در سوریه برای تایید کشته شدن عبدالله کارداش معروف به ابوابراهیم القرش، سرکرده گروه تروریستی داعش در حال انجام است.

منابعی به العربیه گفتند در میان کشته شدگان عملیات ویژه آمریکا در ادلب سوریه، سه زن نیز وجود دارند که گمان می رود شوهران سرکرده گروه تروریستی داعش باشند.

منابع گفتند که این افراد پس از منفجر شدن یکی از آنها در خانه هدف کشته شدند.

القرشی یکی از چهره های با نفوذی است که پس از رهبری ابوبکر البغدادی در سال 2019 قول بیعت داد.

به گفته یک مقام آمریکایی، این بزرگترین عملیات نظامی آمریکا در شمال غرب سوریه از زمان ترور بغداد است.

نیروهای ویژه آمریکا در عملیاتی سه ساعته که پنتاگون آن را “حمله ای موفق، گسترده و ضد تروریستی” در شمال غرب سوریه خواند، 13 نفر از جمله شش کودک و چهار زن را کشتند.

پنتاگون جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی این حمله را هدف قرار داده است، ارائه نکرد. ساکنان و فعالان گفتند که شاهد یک حمله زمینی بزرگ بودند که در آن نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده با هلیکوپتر در منطقه فرود آمدند و به خانه ها حمله کردند.

پیشتر رویترز به نقل از برخی از شبه نظامیان سوری گفته بود که ائتلاف تروریستی مرتبط با القاعده را هدف قرار داده است. اما هویت خود و سرنوشت این تروریست را مشخص نکرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا