بین المللی

تلاش آلمان برای کاهش وابستگی به گاز روسیه افزایش می‌یابد

به گزارش وب سایت مترو، او به قانونگذاران در جلسه ویژه بوندستاگ برای مقابله با بحران اوکراین گفت: ما هر کاری که ممکن است برای تضمین تامین انرژی امن برای کشورمان انجام خواهیم داد. ما باید مسیر خود را تغییر دهیم تا بر وابستگی خود به واردات از تامین کنندگان انرژی غلبه کنیم.»

آلمان برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه از سوی دیگر کشورهای غربی تحت فشار است، اما برنامه های این کشور برای حذف تدریجی نیروگاه های زغال سنگ تا سال 2030 و تعطیلی نیروگاه های هسته ای خود جای چندانی برای پیشرفت باقی نمی گذارد.

در اوایل این هفته، آلمان پروژه خط لوله 11 میلیارد دلاری Stream 2 را که تفرقه انگیزترین پروژه انرژی اروپا است، در واکنش به اقدامات روسیه علیه اوکراین متوقف کرد.

روسیه از آن زمان به اوکراین حمله کرده و غرب را مجبور به اعمال تحریم‌های بیشتری علیه مسکو کرده و موضوع انرژی را جدی‌تر کرده است.

شولتز روز یکشنبه گفت که رویدادهای چند روز اخیر به ما نشان داده است که یک سیاست انرژی مسئولانه و آینده نگر نه تنها برای اقتصاد و محیط زیست ما، بلکه برای امنیت ما نیز حیاتی است.

او گفت که هر چه زودتر آلمان بتواند تولید انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر گسترش دهد، بهتر است.

علاوه بر این، آلمان از طریق گزینه های بلندمدت، حجم گاز طبیعی موجود در انبارهای خود را 2 میلیارد متر مکعب (میلیارد متر مکعب) افزایش خواهد داد و با هماهنگی اتحادیه اروپا، گاز طبیعی بیشتری را در بازارهای جهانی خریداری خواهد کرد. ” او گفت.

بر اساس گزارش گروه صنعت زیرساخت گاز اروپا، آلمان 24 میلیارد متر مکعب غار زیرزمینی ذخیره گاز دارد که در حال حاضر حدود 30 درصد آن پر است.

شولتز همچنین روز یکشنبه گفت که آلمان به سرعت دو پایانه گاز طبیعی مایع در برونسبوتل و ویلهلمشون خواهد ساخت.

زمانی که در دولت قبل وزیر دارایی و معاون وزیر بود، حمایت خود را از ساخت پایانه های LNG اعلام کرد، اما پیشرفت چندانی در این زمینه حاصل نشده است.

4949

دکمه بازگشت به بالا