حوادث و رویدادها

خسارت 4 هزار و 500 میلیارد تومانی سیلاب به کرمان/مشکلات در این مناطق ادامه دارد

مجله زنده خبری/ کرمان ستاد مدیریت بحران اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده را بررسی کرد.

مصطفی آیت الله موسوی صبح امروز 13 بهمن ماه در ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: برآورد می شود سیل 28 دی 4500 میلیارد تن به زیرساخت ها و کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه 38 درصد خسارت سیل مربوط به بخش کشاورزی است، ادامه داد: سیلاب اخیر 1.7 تریلیون تن فولاد در بخش کشاورزی و 2800 میلیارد تن در بخش زیرساخت ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با یادآوری اینکه سیل در نیمه اول دی ماه 2800 میلیارد تن به استان کرمان خسارت وارد کرد، تصریح کرد: برخی دستگاه های اجرایی نیز در مناطق سیل زده مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: باید سهمیه ویژه سوخت به مناطق سیل زده داده شود و قیمت آن تضمین شود.

رودبار جنوب وضعیت اضطراری ندارد

پروارس بخشدار رودبار جنوب نیز در این نشست گفت: 66 روستا نجات یافته و تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی باز شده و مشکل آب در اکثر مناطق برطرف شده است، فقط در برخی نقاط با مشکل آب مواجه هستیم. مسئله. برای این مناطق یک مخزن آب در نظر بگیرید.

وی برآورد اولیه خسارت سیل به این شهرستان را 2 هزار میلیارد تن اعلام کرد و افزود: خوشبختانه از وضعیت اضطراری خارج می شویم.

فرماندار رودبر جنوبی به بیان مشکلات موجود پرداخت و تصریح کرد: احیای سرویس های بهداشتی باید هر چه سریعتر اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: پس از وقوع سیل بخشی از دام به دلیل کمبود غذا برای دام تلف می شود که توجه ویژه به این موضوع می طلبد.
پرورش بیان کرد: با توجه به اینکه 16 روستا در منطقه تالاب جازمور در مسیر سیلاب قرار دارند و زمینی برای سکونت در آن وجود ندارد، لذا احداث کمپ در این منطقه ضروری است، هرچند تلاش ما بر این نیست که این روستاها را ترک کنیم. غیر مسکونی. ” همچنین چاه های کشاورزی و کانال های تخریب شده باید هر چه سریعتر احیا شوند.

وی افزود: نیروهای ارتش و سپاه در حال تعمیر و ساخت سیل بند در منطقه هستند.

90 درصد پمپ بنزین های قلعه گنج بدون سوخت هستند

شهسواری فرماندار شهرستان کلا گنجه با بیان اینکه دو پل تخریب شده در محدوده این شهرستان در حال بازسازی است گفت: سیل به 33 پل روی پل آسیب زد که در حال بازسازی و ترمیم سدها در حاجی آباد و چراغ آباد هستیم. روستاها در این امر انجام شده است.

وی از مشکل سوخت در شهرستان کالا گنجه گفت و گفت: 90 درصد پمپ بنزین های این شهرستان سوخت ندارند و این مشکل به دلیل حمل و نقل است.

فرماندار شهرستان کالا گنجه بر لایروبی رودخانه خلیل تاکید کرد و گفت: هزاران هکتار از مزارع گندم این شهرستان دچار آبگرفتگی شد.

فرماندار عنبرآباد نیز در این نشست کمبود لودر، رانش زمین، تخریب سدهای آبگرفته را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: لایروبی رودخانه ها هر چه سریعتر انجام شود.

روح الهی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان نیز در این نشست گفت: سه تیم تعمیراتی در منطقه حضور دارند و هفته آینده 500 دستگاه لوازم خانگی و هزار راس دام در منطقه سیل زده توزیع خواهیم کرد. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا