اقتصادی

رونمایی از پلتفرم مدیریت هوشمند کنتورهای گاز برای جلوگیری از هدررفت انرژی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت از افتتاح بستر مدیریت هوشمند کنتورهای گاز برای جلوگیری از تلفات انرژی خبر داد و گفت: کنتورهای هوشمند به نفع اقتصاد کشور است.

به گزارش مجله زنده خبری، سیداحمد روحانی پور در مراسم افتتاحیه پلتفرم مدیریت کنتور هوشمند گاز با تاکید بر اینکه این پروژه مصرف گاز را بهینه می کند، گفت:

وی با تاکید بر اینکه این سکو کاملا بومی و مورد تایید شرکت ملی گاز است، گفت: بسیاری از این کنتورها در برخی نقاط کشور ساخته و نصب شده است و هم اکنون به دنبال عقد قرارداد با شرکت ملی گاز برای راه اندازی کنتور هستیم. عملیات اجرایی».

روحانی پور با بیان اینکه پیش بینی می شود نصب کنتورها از سال آینده آغاز شود، گفت: این کنتورها از نظر مصرف خانوار بسیار حائز اهمیت هستند، زیرا می توانند هزینه هر خانوار را به طور دقیق تعیین کنند، حتی می توانند هزینه مشترکین را کاهش دهند و حتی تبدیل شوند. یک شرکت ملی گاز

وی با اشاره به مشکلات ناشی از نبود کنتور هوشمند گفت: شرکت گاز در برخی موارد به صورت ناخواسته از مشترکان پول اضافه دریافت کرده است که با هوشمندسازی حل می شود و به عبارتی عدالت اجتماعی ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در خصوص قیمت کنتورها گفت: بر اساس برآوردها قیمت هر کنتور جدید دو میلیون تن خواهد بود و بسته به نوع قراردادی که با شرکت گاز منعقد می کنیم، تولید متر شروع می شود، اما می توانیم 700 هزار تا یک میلیون متر تولید کنیم.» برای سال آینده داریم.

دیوید نظری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می دهد، گفت: این رقم در حالی است که روسیه که اولین گاز جهان است 55 درصد از گاز خود را مصرف می کند. گاز در سبد انرژی «این یک درصد است و به این معناست که تنوع کافی در سبد انرژی نداریم.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته سرمایه گذاری کمی در صنعت گاز انجام شده است، گفت: باید 160 میلیارد دلار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه گذاری شود که 30 میلیارد دلار آن در حوزه گاز است. اما سه میلیارد دلار هم نمی توانیم سرمایه گذاری کنیم.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری کاهش یافته و فشار مخازن نیز کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر فشار میدان های گازی به اندازه 15 تا 20 سال پیش نیست. همچنین مسیر توسعه گاز در روستاها ادامه دارد و این مشکل باعث تداوم طرح افزایش مصرف شده است.

وی افزود: شبکه گاز فرسوده است و همه این موارد منجر به کمبود 200 میلیون متر مکعب گاز در روز می شود که راه حلی برای جبران این عدم مدیریت مصرف است. ابزار این مدیریت نیز هوشمندسازی تعریف شده است که به همین دلیل بستر کنتورهای هوشمند را دنبال کرده ایم و در شرایط فعلی لازم است در این حوزه سرمایه گذاری شود.

همچنین در این مراسم مهدی ایزدیار مدیرعامل شرکت دانشبانیان با تاکید بر اینکه جمع آوری و بازیابی صحیح اطلاعات، میزان مصرف مشترکان یکی از مهمترین روش های برنامه ریزی منابع است، گفت: اندازه گیری کنتورهای گاز به طور سنتی برنامه ریزی را با مشکل مواجه می کند. کنترل و مصرف مستقیم و این امر زمان، انرژی و هزینه زیادی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی گفت: هوشمندسازی کنتور گاز پروژه بزرگی است که اجرای آن نیازمند همکاری یکپارچه بخش های مختلف از جمله شرکت ملی گاز است.

وی با بیان اینکه با توسعه روزافزون فناوری و نقش آن در توسعه فعالیت‌های صنعتی و خدماتی، ضرورت توسعه بخش‌های مهم کشور و همسو کردن آنها با فناوری‌هایی که ارائه خدمات به مردم را تسهیل می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. خدمات مختلف در سطح کلان موضوع مهمی است که می تواند دستاوردهای بسیاری را برای مردم به ارمغان بیاورد.

ایزدیار با تاکید بر اینکه این موضوع در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اهمیت دوچندان دارد و نیاز به اصلاحاتی در زمینه بهره برداری، تامین و هزینه مصرف انرژی از منظرهای مختلف دارد، گفت: شرکت ملی گاز در سال 96 خواستار کنترل و مدیریت هوشمند شد. کنتورهای گاز برای تخمین میزان انتقال داده، طبقه بندی و اتصال به دستگاه هوشمند مشترکین با استفاده از بستر هوشمند.

وی افزود: این بهبود مستلزم مشارکت چهارجانبه برای تکمیل این فرآیند در سطح کشور و علاوه بر جلوگیری از تلفات انرژی گاز، افزایش سرعت و کارایی اندازه گیری و اندازه گیری انتقال داده و استفاده بهینه از این سرمایه ملی است. با استفاده از دانش و تجربه متخصصان ایرانی، بستری برای گزارش کنتورها، ارسال اطلاعات آنها به شرکت ملی گاز و انتقال اطلاعات منبع به مشترکان با توجه به مصرف گاز، برآورد هزینه و ارسال تلفن همراه مردم به ایمن و هوشمند ایجاد شده است. محیط.
این فعال انرژی گفت: این محصول برای کنترل و نظارت هوشمندانه و آنلاین کنتورهای صنعتی خانگی، خواندن اطلاعات از راه دور و اعتبارسنجی قیمت گاز طراحی شده است و برای مشترکین خانگی و رده بالا مانند صنایع و کارخانه ها عرضه می شود.
به گفته ایزدیار تفاوت کنتورهای هوشمند با کنتور آب در این است که در این پروژه به دلیل استانداردهای بالای حفاظتی و امنیتی و کمبود برق و … باید از بسترهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت اشیا و قابلیت استفاده از شبکه های تلفن همراه موجود استفاده کنیم. ، که در سایر زمینه های اندازه گیری استفاده نمی شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا