عمومی

مدیرعامل شرکت ایران خودرو به دادسرای شیراز احضار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری،
سید مصطفی بحرینی روز دوشنبه با استناد به گزارشی از سازمان بازرسی کل استان فارس از سایت ایران خودرو شیراز در خصوص توزیع خودروهای صنعتی، گفت: در پی این گزارش، شکایتی علیه شرکت ایران خودرو تشکیل و شیراز انقلاب نامیده شد.

وی گفت: مسئولان استانی هودرو ایران و کارکنان این شرکت بر اساس مواد مصوب قانون تعزیرات حکومتی، قانون بخش تعاون اقتصادی جمهوری اسلامی، اصلاح قانون اصلاح نظام صنفی و قانون مجازات صنفی، تخریب کننده های اقتصادی و سایر موارد مرتبط مقررات، با توجه به توزیع مایحتاج عمومی، امتناع از عرضه کالا به قصد گران فروشی، تخلف از توزیع نیازهای عمومی کشور و ایجاد انحصار و کمبود عرضه عبارتند از: 3343 پژو پارس در پارکینگ این را تایید می کند.

دادستان و انقلاب شیراز گفت: از مجموع خودروهای ذخیره شده در بازدید از پارکینگ این سایت در شیراز، ۲ هزار و ۱۴۴ خودرو به بهانه کمبود یک یا چند قطعه در پارکینگ متوقف شدند. دریافتند که اکثر واحدها ایرانی هستند و یا اگر خارجی باشند، منعی برای دسترسی به واحدها وجود ندارد.

بحرینی گفت: همچنین در این بازدید 1199 دستگاه خودروی تجاری در پارکینگ شیراز موجود بود که دلیل موجهی برای نگهداری آنها ذکر نشد.

این ضابط قضایی گفت: تمامی این موارد از مصادیق انباشت منجر به اخلال در نظام اقتصادی است که دادگاه مرکزی استان فارس برای حفظ حقوق عامه به شدت پیگرد قانونی دارد.

دادستان شیراز گفت: دادستان علاوه بر تکلیف قانونی برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کننده و مشتری، نگاه ویژه ای به رونق تولید نیز دارد که متأسفانه با برخی نگاه های منفعت طلبانه و عدم مدیریت صحیح تحویل قطعات و یا دیر تکمیل شدن آن. وی افزود: تحویل قطعات خودرو و مدیریت انبارها برای تحویل به موقع خودروها، کاری است که کارکنان ایران خودرو باید انجام دهند.

بحرینی همچنین به افزایش چشمگیر خروج خودروهای تولیدی از محل پس از بازدید سرزده در اواسط بهمن ماه اشاره کرد و گفت: اگرچه این اقدام آغاز روند مثبتی در روند ترخیص کالاهای ذخیره شده در محل دفن زباله بود، اما عدم وجود اراده کافی برای اطمینان از رضایت مشتری قبل از وادار کردن دادستان به پرونده وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا