اجتماعی

موافقت اعضای شورا با اختیارات شهرداری در نوسازی بافت فرسوده در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران تبصره هفدهم لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران با اختیارات شهرداری برای نوسازی بافت های فرسوده را تصویب کردند.

به گزارش مجله زنده خبری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی تبصره های بودجه سال آینده در شهرداری تهران، تبصره 17 را در دستور کار جلسه عصر خود داشتند. امانی در این خصوص توضیح داد: با توجه به تفاوت نرخ سود بانکی ساختمان‌های مسکونی ساکنان بافت‌های تخریبی برای نوسازی تا سقف 1080 میلیارد ریال با اولویت تجمیع شماره ثبت جریمه و بازگشایی معابر تا سقف 9 درصد سود تسهیلات اخذ شده از خطوط اعتباری مانند کمک های فنی و اعتباری ما و پرداخت مابه التفاوت تسهیلات مسکن در بافت فرسوده حداکثر تا سقف 9 درصد با اولویت بازگشایی معابر پرداخت می شود.

وی افزود: برای تشویق و ترغیب مالکان پلاک های فرسوده به تعمیر، 50 درصد هزینه ساماندهی نظام مهندسی مربوط به بلوک های مذکور تا سقف 50 میلیون ریال برای هر مورد ردیف اعتباری به عنوان تسهیل در اجرای فایل های به روز رسانی است. در بافت فرسوده عنوان کمک می کند. همچنین شهرداری تهران متعهد می شود درآمدهای حاصل از اراضی را برای نوسازی 100 درصد نقدینگی مورد نیاز وام های اعطایی به ردیف های مربوط به ارائه خدمات در بودجه 1401 سازمان بازآفرینی شهر تهران با عنوان ایجاد فضای سبز استفاده کند. در بافت فرسوده، به عنوان و طراحی و اجرای پروژه ها حصول اطمینان از بهبود محیط زیست در پارچه های فرسوده.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران در این تبصره متعهد می شود در راستای اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۵ مفاد اجرایی طرح ملی بازآفرینی شهری پایدار و اجرای پروژه در هدف، برنامه اقدام مشترک ۱۴۰۱ را تدوین کند. محلات و شورای شهرسازی تا اردیبهشت سال آینده.

آقامیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با این تبصره گفت: در ردیف 2 این تبصره آمده است که هزینه های سازمان نظام مهندسی باید 50 درصد شهرداری و 50 درصد سازمان فرسوده ها پرداخت شود. خارج از سیستم مهندسی پارچه. .

وی افزود: بافت های فرسوده 2، 3 و 4 طبقه است، زیرا امکان ساخت در مناطقی وجود ندارد. طراحی و نظارت بر عهده نظام مهندسی است که به مهندسین با رتبه پایین واگذار می شود. اینها از نظر مالی ضعیف هستند. وقتی باید به چنین پروژه ای 50 درصد تخفیف داده شود و شهرداری بخشی از آن را بپردازد، عموماً هزینه ها در اختیار آنها قرار نمی گیرد و به نوعی پروژه را از دست می دهند. بنابراین علاقه ای به فعالیت در زمینه طراحی و نظارت نخواهند داشت. اما دغدغه ما برای پارچه های فرسوده این است که در هنگام خطر و زلزله از استحکام لازم برخوردار باشند.

وی در پاسخ به پیشنهاد آقامیری چمران گفت: قطعا نمی توانیم نظام مهندسی بسازیم. نظام مهندسی آنقدر پول دارد که نمی داند با پولش ساختمانی را از کجا بخرد و وضعیتش خوب است.

وی افزود: شهرداری 5 میلیون تن کمک خواهد کرد. نظام مهندسی هر چقدر که بخواهد می تواند بپردازد اما وقتی نیاز به کمک داشته باشد برای شهرداری نیست. البته برای کمک بیشتر در بافت فرسوده باید با نظام مهندسی هم صحبت کنیم و این موضوع طی نامه ای به آنها اعلام خواهد شد.

به گزارش مجله زنده خبری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با اکثریت آرا تبصره هفدهم لایحه بودجه سال آینده شهر تهران را تصویب کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا