فرهنگ و هنر

ویژه برنامه پاسداشت مقام سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد

ویژه برنامه دفاع از مقام شامخ سردار قاسم سلیمانی برگزار شد

روز سه شنبه 26 بهمن ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار رودکی ویژه برنامه دفاع از مقام شامخ سردار قاسم سلیمانی و تجلیل از فعالان عرصه موسیقی در تولید آثار مرتبط برگزار شد. .

به گزارش مجله زنده خبری، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز پدر، اظهار کرد: خداوند متعال به امیرالمومنین (ع) عظمت خاصی در تاریخ عطا کرده که پس از گذشت 1400 سال هنوز باقی است. نام امام علی (ع) و امام حسین (ع) از آن رو معروف است که امیرالمؤمنین (ع) در خدا غایب شدند و هر چه در این دنیا داشتند فدا کردند و ذره ای برای خود نخواستند و همه چیز را فدا کردند. زندگی آنها به نام خدا
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند: بسیج مدرسه عشق است. یعنی عشق جایی است که به انسان می آموزد چگونه به خدا برسد و این عشق یک ایثار همه جانبه است که برای خودت چیزی نمی خواهی و این عشق نام امام علی (ع) را زبانزد کرد زیرا همه چیز در راه است. خدا در قربانی
دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه امام علی (ع) با ذکر خدا به این مقام رسیده است، بیان کرد: امروز شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای از امیرالمومنین (ع) است و اگر امروز شهید سلیمانی بدرخشد این است. زیرا نشانه مکتب امام علی (ع) است. شهید سلیمانی نیازی به معرفی با هنر سینما و موسیقی و تئاتر ندارد و ما هستیم که باید شخصیت او را شبیه او کنیم و جامعه ما پر از حاج قاسم باشد، پس هر چقدر از این نقطه او را توصیف کنیم. از نظر، این کافی نیست، زیرا او طرح ایثار را برانگیخت خودسازی و جامعه سازی در جامعه.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز شهید حاج قاسم سلیمانی یک چهره واقعی و واقعی است و دنیای بدون قهرمان باید قهرمان موهوم بسازد زیرا دست آنها خالی است اما دست ما پر است و ما حاج قاسم را داشته باش.»
معاون رئیس جمهور خطاب به هنرمندان عرصه موسیقی گفت: هنر بیان عشق است و مقدس ترین چیزی که خداوند برای انسان آفریده عشق است و شما هنرمندان عزیز این ساز را دارید و خداوند این ساز را عنایت کرده است. امروز روز پاسداشت شخصیت های بزرگی است که مشکل جامعه را به خوبی درک کرده اند، مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و به همین دلیل باید قدردان و قدردان بصیرت شما باشد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: سلیمانی قهرمان و قهرمان ایران زمین است و جهان اسلامی است و ما شخصیتی مانند او سراغ نداریم که ایرانی و اسلامی ما را به هم پیوند دهد. هویت های ملی عشق به ایران و اسلام در شخصیت شهید سلیمانی رسوخ کرده است و پیوند این دو، به گفته رهبر معظم انقلاب که مکتب شهید سلیمانی را بی سابقه دانسته و این امر ناشی از هویتی که شهید حاج قاسم سلیمانی به جامعه ما داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش زبان هنر در نمایش چهره و شخصیت ملی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هیچ زبانی مانند هنر نمی تواند این هویت را نشان دهد. هنر موسیقایی هنرمندان پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی به جان همه مردم افتاد. شعر و موسیقی دلها را روشن می کند و از همه نزدیکان در صدا و سیما، مؤسسه اوج، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در خلق آثار ماندگار برای شهید سلیمانی کمک کردند، تشکر می کنم. .
تکثیر نماهنگ «فصل پریشان» با صدای علی زندوکیلی به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانه ای اوج، اجرای آهنگ «حاج قاسم هنوز زنده است» به خوانندگی گلمرضا صنعتگر با شعری از میلاد عرفان پور و آهنگسازی محمدرضا. چراغعلی مداحی به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) (از حاج صادق آهنگران، انتشار نماهنگ با نوای علی چراغی و شعری از عبدالجبار کاکایی، تهیه کنندگی دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما) سازماندهی، انتشار نماهنگ «مرد نبرد» محصول مرکز موسیقی ماوا از بخش‌های مختلف این مراسم بود.
بخش بعدی این مراسم ارزیابی فعالان عرصه موسیقی برای تولید آثار مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی محمدرضا چراغعلی آهنگساز، شاعر عبدالجبار کاکایی، شاعر میلاد عرفان پور، امیرمهدی حکیمی، محمد مهدی سیدی سیار ایام رهبر ارکستر، آرمان مهربان بود. آهنگساز، امیر حقیقت خواننده، سید محسن حسینی خواننده، حسین ستاری فر خواننده، علی چراغی خواننده، حسین صیامی شاعر، محمد رسولی شاعر، میلاد هارونی خواننده، بهرام پاییز زاده خواننده، تنظیم آهنگساز، تنظیم کننده، آهنگساز و تنظیم کننده، بازرگان و آهنگساز. علی زند وکیلی خواننده، امید روشن بین آهنگساز و بلال حسنی دهنوی تنظیم کننده آهنگساز و تنظیم کننده از جمله هنرمندان برجسته بودند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا