عمومی

۱۰ ریزه‌کاری بیمه دانشجویی – مجله زنده خبری

جزئیات بیمه دانشجویی چیست؟ دانشجویان متقاضی این بیمه از این پس برای تحت پوشش قرار گرفتن چه کارهایی باید انجام دهند؟ چقدر حق بیمه پرداخت می کنند و در ازای سپرده های خود چه خدماتی دریافت می کنند؟

به گزارش مجله زنده خبری، روزنامه مربای مربا وی افزود: امضای تفاهم نامه بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت علوم که با محوریت اجرای بیمه دانشجویی و سه روز پیش انجام شد، مهمترین اتفاقی است که جامعه دانشجویی ایران در سال جاری تجربه کرده است. نوشت. بر اساس آمار تامین اجتماعی از 3 میلیون و 200 هزار دانش آموز تنها 25 هزار نفر بیمه شده اند که این رقم معادل 0.8 درصد دانش آموزان کشور است. با این پوشش ناچیز، دوران دانشجویی زمانی برای از دست دادن یک زندگی است. روزهایی که بدون بیمه برای دانشجویانی که هنوز شغلی پیدا نکرده اند هیچ نقشی در سابقه بیمه افراد ندارد. بر اساس قرارداد جدید، دانشجویان می توانند با سازمان تامین اجتماعی قرارداد ببندند، حق بیمه پرداخت کنند و از خدمات درمانی و مستمری حتی از کارافتادگی و فوت بهره مند شوند. البته علاوه بر دانشجویانی که از بیمه دانشجویی بهره مند می شوند، از این طریق تامین اجتماعی نیز منتفع می شود، زیرا از هر نظر تفاهم نامه امضا شده بیمه دانشجویی منبع درآمدی جدید و پایدار برای تامین اجتماعی است که ممکن است بخشی از آن باشد. مشکلات مالی خود را جبران کند.

درباره جزئیات بیمه دانشجویی و اینکه دانشجویان متقاضی این بیمه از این پس باید چه کنند تا تحت پوشش قرار بگیرند، چه میزان حق بیمه پرداخت کنند و چه خدماتی در قبال سپرده های خود دریافت کنند با مهدی شکوری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت و گو کردیم. پاسخ به این سوالات و سوالات دیگر

بیمه دانشجویی جدید نیست

هرچند سه روز است که به بیمه دانشجویی توجه ویژه ای شده است، اما نزدیک به سه سال است که این بیمه در کشور وجود دارد و اعمال می شود. از بیمه دانشجویی خود بگویید.

آره. بیمه دانشجویی از سال 1997 مطابق با اعمال هنر اعمال شده است. 29 قانون اساسی، قانون ساختار نظام جامع تامین اجتماعی و مأموریت سازمان تامین اجتماعی برای گسترش انواع تامین اجتماعی. به این ترتیب این بیمه به عنوان بیمه مشاغل آزاد و آزاد تعریف شد، اما چندان مورد استقبال قرار نگرفت، زیرا چندان جدی گرفته نشد و تبلیغات و وابستگی های فرهنگی برای آن تهیه نشد.

گواه این موضوع این است که در سه سال گذشته تنها 10000 دانشجو جذب بیمه دانشجویی شده اند. امیدواریم از این پس با اقداماتی که انجام می شود این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد. همانند سه ماه گذشته، با اطلاعات اندک توانستیم 15000 دانشجوی جدید جذب کنیم. مهمترین ویژگی بیمه دانشجویی این است که دانشجویانی که در دوران تحصیل استخدام نمی شوند، می توانند با اطمینان و امید به آینده بهتر درس بخوانند. دلیل آن این است که سنوات دانشجویی دانشجو بخشی از سن بازنشستگی آنهاست و پس از استخدام، این سابقه به مدت خدمت آنها مرتبط است.

امروز اقدام کن

دانشجویان متقاضی بیمه چه زمانی می توانند درخواست دهند؟

دانشجویان از امروز می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی ثبت نام و عقد قرارداد کنند. روال به این صورت است که متقاضیان باید با ورود به سامانه ثبت نام کنند. یعنی شماره موبایل و ملی خود را وارد می کنند و رمز دریافت می کنند. سپس با آنها وارد شوید. به عبارت دیگر، دانشجویان برای ثبت نام در این طرح می توانند از منوی بیمه شدگان/بیمه شدگان ویژه/بیمه کامل خانواده ایران/با جمع بندی دانشجو وارد سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی es.tamin.ir شوند. قرارداد، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی و پرداخت به موقع حق بیمه.
البته کسانی که قبلا بیمه نشده اند باید ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات هویتی خود را وارد کنند تا به آنها شماره بیمه اختصاص داده شود و سپس مراحل باقی مانده را انجام دهند.

کف و سقف درجه یک

دانشجویان برای هر حق بیمه چقدر ریالی پرداخت می کنند؟

مبنای محاسبه حق بیمه سال 1400 حداقل دستمزد مصوب شورای کار یعنی دو میلیون و 656 هزار تن است که برای بیمه 14 درصد 3118 هزار تن، بیمه 372 هزار تن و 20 درصد در مقابل 20 478 هزار تن است. % بیمه بدیهی است دانشجویان حق انتخاب حقوق بالاتر تا هفت برابر حداقل دستمزد را دارند. بنابراین دانشجویانی که حداقل دستمزد 1400 برابری بیمه خود را پایه گذاری می کنند باید ماهیانه 2 میلیون و 200 هزار تن حق بیمه پرداخت کنند.

چگونه و چرا معاینات پزشکی

هر فردی که نیاز به بیمه دارد ابتدا باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرد. آیا دانش آموزان نیز باید این مرحله را طی کنند؟

آره. متقاضیان بیمه دانشجویی باید برای بررسی سلامت جسمی و روحی خود معاینات را آغاز کنند و در صورت تایید همه چیز وارد فاز قرارداد شوند اما اکنون به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس و شلوغی مراکز درمانی در حال بررسی هستند. ما پزشک نمی خواهیم، ​​اما در سیستم خدمات حضوری به آنها قول می دهیم که دعوت ما را پاسخ دهند و در صورت مهیا شدن شرایط برای معاینه پزشکی بیایند.

گروه هایی در ZSO وجود دارند که از معاینات پزشکی معاف هستند. آیا این معافیت شامل دانش آموزان می شود؟

افرادی که قبلاً سابقه داشته باشند، مثلاً در مدت 10 سال قبل از تاریخ عقد قرارداد، یک سال بیمه داشته باشند و 90 روز آن متعلق به آخرین سال قبل از قرارداد بیمه دانشجویی باشد، از امتحان معاف هستند، اما کسانی که اگر بیمه نباشند یا وقفه آنها طولانی باشد باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرند اما همانطور که گفتم در این مرحله به تعهد انجام معاینات راضی خواهیم بود.

سه گزینه برای دانش آموزان

بدیهی است دانشجویان از سه طریق می توانند با تامین اجتماعی قرارداد بیمه منعقد کنند. درست است، واقعی؟

آره. سه نوع حق بیمه دانشجویی وجود دارد که متقاضیان دانشجو می توانند از بین آنها انتخاب کنند، با این توضیح مهم که دو درصد حق بیمه بر عهده دولت است. تعهد دولت به پرداخت 2 درصد از سهام بیمه دانشجویی در واقع تضمینی برای دانشجویان است که بتوانند در آینده از این مدت بیمه استفاده کنند.

قیمت هایی که دانشجویان می توانند از بین آنها انتخاب کنند 14 درصد حق بیمه (120 درصد بیمه + 2 درصد سهم دولتی) است که شامل خدمات بازنشستگی و پس از بازنشستگی می شود و برای افراد مجرد و غیر وابسته توصیه می شود. پرداخت 16% (14% سهم بیمه + 2% سهم دولتی) که شامل مستمری و خدمات پیش بازنشستگی و فوت و در نهایت نرخ حق بیمه کامل که 20% می باشد و شامل خدمات مربوط به بازنشستگی و ازکارافتادگی می باشد. و مرگ .

مدارک لازم برای ثبت نام

متقاضیان بیمه دانشجویی چه مدارکی را باید ارائه دهند؟

مدارک خاصی نمی خواهیم و کارت دانشجویی یا گواهی کار معتبر صادره از دانشگاه ها کافی است. بنابراین کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل باید در سامانه تامین اجتماعی بارگذاری شود.

می دانید که امکان جعل این اسناد وجود دارد. چه برنامه ای برای این مشکل اندیشیده اید؟

ثبت نام بیمه دانشجویی بر اساس خود اظهاری می باشد. به همین دلیل است که ما به دانش آموزان عزیزمان اعتماد داریم. اما ما به وب سرویس وزارت علوم متصل هستیم که کارت های دانشجویی و گواهی کار را بررسی و تایید می کند.

تخفیف زمانی برای دانشجویان

دانشجویان چقدر امکان پرداخت حق بیمه ماهانه خود را دارند؟

دانشجویان می توانند از یک ماه تا یک سال حق بیمه پرداخت کنند. این بدان معنی است که آنها یا ماهانه پرداخت می کنند یا حق بیمه یک ساله را با هم پرداخت می کنند. مشروط بر اینکه پرداختی ها از سال جاری برداشت نشود. بنابراین هرکسی که بخواهد حق بیمه بهمن ماه را بپردازد باید نهایتا تا پایان اسفند این پرداخت را انجام دهد و کار را به فروردین ماه سال آینده موکول نکند. مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه آخرین روز بعد از دو ماه است. بنابراین، اگر فردی بخواهد در دی ماه حق بیمه پرداخت کند، تا پایان اسفند فرصت دارد. در صورت تاخیر در پرداخت، بیمه فسخ می شود و متقاضی باید درخواست جدیدی ارائه دهد. البته ما برای دانشجویانی که به دلایلی حق بیمه خود را با تاخیر پرداخت می کنند، فرصتی فراهم می کنیم. به این ترتیب هر فردی می تواند به جای پرداخت سه ماه حق بیمه هر چهار ماه یک بار این کار را انجام دهد. در واقع نوعی بخشش است که افراد را از شکستن رکوردهای بیمه ای باز می دارد.

وضعیت دانشجویان متاهل و تحت تکفل

در مورد بیمه دانشجویی تکلیف آن دسته از دانش آموزانی که به والدین خود تکیه می کنند و همچنین دانش آموزانی که تحت تکفل والدین خود هستند یا دارای همسر و فرزند هستند چیست؟

نکته اول اینکه اسپانسر بودن مانع انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی نمی شود و هیچ گونه دخالتی در آن وجود ندارد. نکته دوم اینکه دانش آموزان مجرد و دارای والدین بیمه شده به طور طبیعی به آنها وابسته هستند و می توانند از پرونده پزشکی که دارند استفاده کنند. بنابراین این افراد می توانند بدون پرداخت سرانه درمان از خدمات درمانی سازمان استفاده کنند. اما در صورتی که دانش آموز دارای والدین تحت تکفل یا دارای همسر و فرزند باشد و بخواهد از خدمات درمانی استفاده کند، علاوه بر پرداخت حق بیمه مربوط به مستمری و … سرانه درمان باید هزینه هر یک از افراد تحت تکفل را نیز بپردازد. . پرداخت. درصد سرانه درمان امسال برای هر نفر 71 هزار و 600 تومان است. بدیهی است دانشجویان نمی توانند سرانه درمان را در طول قرارداد انتخاب کنند و تنها گزینه هایی مانند بازنشستگی و از کارافتادگی را انتخاب می کنند.

تلاش برای ترویج بیمه دانشجویی

پیش بینی ها چگونه خواهد بود؟ آیا برنامه ارتقاء دارید؟

در حال حاضر 3.2 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که جامعه هدف بسیار خوبی است. البته انتظار نداریم همه برای بیمه اقدام کنند اما امیدواریم بخش قابل توجهی از آنها بیمه شوند. البته برای اطلاع رسانی و آشنایی دانشجویان با بیمه دانشجویی اقداماتی را در دستور کار داریم. از جمله تهیه محتوای آموزشی به صورت ویدیویی یا فایل تصویری که در سامانه خدمات از راه دور سازمان es.Tamin.ir بارگذاری می کنیم. همچنین از وزارت علوم و وزارت بهداشت درخواست کردیم که برای اطمینان از حداکثر اطلاعات، این محتوای آموزشی را در پورتال دانشجویی خود قرار دهند.

بیمه برای افراد 18 تا 50 سال

آیا بیمه دانشجویی محدودیت سنی دارد؟

دانشجویان بین 18 تا 50 سال می توانند برای بیمه دانشجویی اقدام کنند. البته این بدان معنا نیست که افراد بالای 50 سال نمی توانند تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار گیرند، بلکه بیمه شدن این افراد شرط است. افراد بالای 50 سال باید سابقه بیمه ای معادل سن خود داشته باشند. به عنوان مثال، اگر دانشجویی 52 سال سن داشته باشد، باید دو سال سابقه بیمه داشته باشد یا فردی که 55 سال سن دارد باید پنج سال سابقه بیمه داشته باشد تا بتواند از بیمه دانشجویی استفاده کند. البته کسانی که قبل از دوره دانشجویی 108 سال سابقه بیمه دارند معمولا از شرط سنی معاف هستند. به عنوان مثال دانشجویی که 65 سال سن دارد اما 50 سال سابقه بیمه دارد نیز می تواند از بیمه دانشجویی بهره مند شود».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا