اجتماعی

توجه به دانش‌بنیان‌ها راه میانبر تحقق اقتصاد مقاومتی/اشتغالزایی مهم‌ترین مزیت حوزه دانش‌بنیان‌

مجله زنده خبری/ گلستان نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی، جلب توجه مردم بر اساس دانش را راه میانبر برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هر چه بیشتر به مسائل دانش بنیان توجه کنیم، هر چه بیشتر به اقتصاد مقاومتی نزدیک می شویم.

غلامرضا منتظری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «تولید; «بی شک یکی از مولفه های یک ایران قدرتمند و سربلند، ظرفیت علمی آن است. برای افزایش نیرو چه می توان کرد؟) فرمودند «و ادوا» فقط به معنای آمادگی نظامی نیست و یک جنبه آن آمادگی علمی است.

وی با اشاره به حدیث علم السلطنه افزود: اگر جامعه ای از بخش های مختلف علمی به خوبی استفاده کند، جامعه از قدرت و اقتدار برخوردار می شود. امروز کشور ما به قدرت و تولید علم نیاز دارد تا به آن افتخار کنیم. از سوی دیگر راه رستگاری ما توجه به اقتصاد دانش است از راه های مختلف.

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز زمان تخصیص اعتبارات کلان برای شهرک های صنعتی و کارخانجات بزرگ است، گفت: تخصیص اعتبارات کلان برای کارخانجات بزرگ و شهرک های صنعتی کافی در از سوی دیگر حجم آلاینده ها در این مجتمع ها زیاد است و کارایی لازم را ندارند و تجربه یک دهه اخیر کشورمان به ویژه در پنج سال گذشته نشان می دهد که پارک های علم و فناوری دستاوردهای خوب

منتظری از مزیت تمرکز بر حوزه اشتغال دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای جوانان به عنوان سرمایه بزرگ کشور یاد کرد و گفت: انتظار مقام معظم رهبری از جوانان این است که در خط مقدم حرکت های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و… باشند. گام دوم انقلاب اسلامی حرکت به سمت روش های نوین و دانش بنیان با توجه به روش های سنتی کشاورزی است.

نگاه به حوزه معرفت عدالت محور است/ باید با روحیه جهادی و انقلابی برای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

وی هزینه کمتر، راندمان بیشتر، اشتغال زایی برای جوانان و حضور موفق بین المللی را از مزایای روش های نوین و دانش بنیان دانست و تاکید کرد: امروزه میانگین سنی پیشگامان علمی به نسل جوان در عرصه دانش رسیده است. ، فضای ماورای جو و حوزه های مختلف سلامت، تولید واکسن و انرژی هسته ای، به جوانان تکیه کردیم و پتانسیل جوانان ثابت شده است.

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 1401 باید با نگاهی متفاوت نسبت به گذشته فرصتی فراهم کنیم تا از تجربیات و دانش نسل جوان بهره ببریم تا شاهد شکوفایی و رشد باشیم. نگاه به حوزه دانش بنیان باید عدالت محور باشد و این فرصت برای کل کشور ایجاد شود.

منتظری با تاکید بر اینکه در حوزه دانش بنیان باید مزیت های نسبی هر استان مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مزیت نسبی استان گلستان در حوزه کشاورزی است و این استان می تواند به قطب حفاظت غیرفعال غذایی تبدیل شود. صنعت در استان گلستان مکمل اندکی است و باید با روحیه جهادی و انقلابی بر تدبیر و شعار سالانه مقام معظم رهبری تمرکز کرد و به منافع ملی توجه کرد و اختلافات را کنار گذاشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا