اقتصادی

فراهم شدن شرایط در سال ۱۴۰۱ برای عبور اقتصاد ایران از دوران پرنوسان و مبهم

مجله زنده خبری/ خراسان رضوی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: امیدواریم با شفاف سازی سیاست های دولت و بودجه 1401 از یک سو و موضوع رفع انسداد خارجی از سوی دیگر، تا سال 1401 شرایط گذر اقتصاد ایران از طریق یک متغیر فراهم شود. و دوره مبهم و سپس اوج.»

سید احسان هندوزی امشب 19 اسفندماه در نشست با اساتید اقتصاد دانشگاه مشهد در ساختمان اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی، اظهار داشت: در حوزه سیاست های اقتصادی، اقتصاد کلان دو مورد اول. دستور کارها تا زمانی که به حداقل چشم انداز قابل پیش بینی برای فعالیت های اقتصادی برسیم، باید نقش ویژه ای در رشد داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم با شفاف سازی سیاست های دولت و بودجه 1401 از یک سو و موضوع رفع انسداد خارجی از سوی دیگر تا سال 1401 شرایطی فراهم شود که اقتصاد ایران از یک وضعیت ناپایدار و مبهم عبور کند. دوره و بعد از آن.” این اوج است.”

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: در سال 1401 تنها سیاست های کشور مانند امسال تثبیت کننده خواهد بود. ما در این زمینه به کمک بیشتری نیاز خواهیم داشت، زیرا از نظر تئوری این بخش روشنی از مسیری بود که ما تاکنون طی کرده ایم.

هندوزی ادامه داد: علاوه بر این، از این پس اختلاف نظرهای نظری نیز به وجود خواهد آمد زیرا دیدگاه های متفاوتی در مسیر رشد و توسعه کشور نشان داده می شود. بنابراین ما نیاز به اجماع علمی و دانشگاهی بیشتری در این زمینه داریم.

وی افزود: از جمله طرح های پیشنهادی دولت، نقشه راه رشد غیرتورمی و فقرزدایی است که به تصویب ستاد اقتصادی رسیده است. به نظر ما این نیز یک استراتژی یک سال و نیم تا پایان سال 1401 بود تا با قاطعیت بیشتری در مورد چشم انداز اولیه دولت صحبت کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: سه نهاد در سطح کلان اقتصادی نقش آفرینی می کنند که بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی هستند.

هندوزی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی گفت: در حوزه دیپلماسی اقتصادی شرق، دانشگاه فردوسی به عنوان مرکزی مستقر در منطقه نسبت به سایر موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی برتری آشکاری دارد. امیدواریم تا چهارشنبه آخر سال جاری با دانشگاه فردوسی مشهد به توافق برسیم تا دانشکده علوم اداری و اقتصادی این دانشگاه به مرکز مطالعات دیپلماسی با افغانستان و سپس پاکستان تبدیل شود.

وی افزود: موضوع فقر نیز می تواند یکی از مواردی باشد که در آن انواع سیاست های اجرا شده را ارزیابی کرده و برای آینده پیشنهاد ارائه کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: همکاران ما از اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی به دنبال تمدید بودجه تحقیقاتی دستگاه های مرتبط هستند تا به جای چند پروژه کوچک، چند پروژه کلان تعریف کنند. وظایف.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا