سلامت و تندرستی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر اجرایی MDA گفت: «تصاویری که توسط ماهواره‌های ما گرفته شده‌اند که از نظر توانایی خود در رصد زمان، ادغام و تجزیه و تحلیل با دیگر منابع تصویری از شرکت‌های تجاری رصد زمین منحصر به فرد هستند. این یک تاریخ جامع و به روز از گزارش های اطلاعاتی در مورد اوکراین ارائه خواهد کرد.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای حمایت از این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و همچنان تمام تلاش خود را برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندان خود انجام دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در کانادا و ایالات متحده دارد. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به Canadarem که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و Canadarem 2 و Dexter مورد استفاده ایستگاه فضایی بین المللی اشاره کرد.

«کانادرم» مجموعه ای از سلاح های مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در طول سفرهای فضایی نصب می شود. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادارهای MDA قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست را ساخته است که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند. مدارهای زمین پرتاب شد.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که MDA کدام تصاویر را از ماهواره های شرکت های دیگر مشاهده خواهد کرد.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین را در طول حملات روسیه در 24 فوریه و یک فضاپیمای Maxar Technologies، Planet And BlackSky که تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و عواقب آن گرفت، گرفت. به عنوان مثال، Maxar اخیرا مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد آسیب های شدید به فروشگاه های مواد غذایی، خانه ها و سایر ساختمان ها وارد شده است. غیرنظامیان وارد شهر محاصره شده ماریوپل در اوکراین شده اند.

46

دکمه بازگشت به بالا