عمومی

چشم تیزبین فرهاد – مجله زنده خبری

نادیده گرفتن نقش فرهاد مجیدی در توصیف درست موفقیت استقلال بی رحمانه است.

به گزارش مجله زنده خبری، روزنامه دنیای اقتصاد او نوشت: «استقلال رهبر نهایی در سال 1400 خواهد بود. آخرین رهبر قرن چهاردهم شمسی. آنها در هفته بیست و دوم لیگ برتر با گل نفت آبادان پیروز شدند تا فاصله شش امتیازی خود با پرسپولیس را حفظ کنند. به این ترتیب استقلالی ها فارغ از هر نتیجه ای در دربی روز پنجشنبه تهران، سال را با برتری به پایان خواهند رساند. آبی ها همچنین به سنت غالب خود در این فصل وفادار ماندند. اینکه گل نزنند و از سه موقعیت برای کسب سه امتیاز استفاده کنند. استقلال بار دیگر به برتری یک بر یک رسید تا به قهرمانی در این فصل نزدیک شود.

این تیم فصل موفقی را پشت سر گذاشته و این موفقیت دلایل مختلفی دارد. برخی از نقش گابریل پین، دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی به ویژه در تقویت ساختار دفاعی صحبت می کنند و برخی دیگر حول محور انگیزه بالا و اتحاد و همدلی استقلالی ها مانور می دهند تا طلسم شکست را بشکنند. ورا گفوری یکی از این افراد است. استقلالی ها گفت: احساس می کنم امسال بهتر از فصل گذشته هستیم. راست میگه او برای اعتراض به تغییر مستقیم به رختکن می رفت اما حالا مشکلی برای نیمکت نشینی ندارد. وریا در دقایق کوتاه حضورش در زمین بازوبند کاپیتانی را شکست و سعی کرد انرژی و انرژی بیشتری را برای نمایش بهتر به کار ببرد. همه استقلالی ها امسال تشنه ترند. آنها با هم جلو می روند و برای یکدیگر می جنگند. در حال حاضر حتی جدایی دو مدافع اصلی استقلال هم آسیبی به این تیم وارد نکرده است.

با این حال وقتی به رموز موفقیت استقلال نگاه می کنیم باید به تیزبینی و شجاعت فرهاد مجیدی هم اشاره کنیم. همان امیرحسین حسین زاده ای که گل سه امتیازی استقلال را به نفت آبادان زد فرهاد کشف است. این بازیکن 21 ساله که در ابتدای فصل به همراه مجیدی به استقلال آمده بود، از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داشت و در حال حاضر 5 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. بازیکنی مثل جعفر سلمانی هم انتخاب او بود که در هر صورت نتیجه مثبتی برای حضورش در استقلال بود. این بازیکن به عنوان وینگر چپ چهار گل برای استقلال به ثمر رسانده است. آیا کم است؟ در واقع می توان گفت به جز رودی زستد که در همان بازی با نفت عملکرد خوبی نداشت، مجیدی در نهایت مجبور شد او را از ترکیب اصلی کنار بگذارد. خریدهای دیگر فرهاد برای استقلال خوب بود. آیا این تیم از زبیر نیکونفس استفاده نکرده است؟ رافائل سیلوا مدافع برزیلی در بازی اول پاس دریافت نکرد؟ علیرضا رضایی دروازه بان بدی است؟ وقتی یحیی گل محمدی دروازه بانی مثل احمد گوهری را جذب کرد، فرهاد مجیدی به رضایی دست زد. در نتیجه استقلال از قبل دو دروازه بان خوب برای همه دارد، هواداران راحت هستند، پرسپولیس اما دو دروازه بان بی ثبات هستند و هیچکس نمی داند کدام یک در بازی بعدی بازی می کند. در نتیجه نادیده گرفتن نقش فرهاد مجیدی در تماشای موفقیت استقلال بی رحمانه است.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا