اجتماعی

۸۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد بیمه اجتماعی می‌شوند

رئیس کمیته پشتیبانی از پوشش بیمه ای 800 هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد در اجرای طرح جامع بیمه ای نیازمندان خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، سید مرتضی بختیاری در نشست خبری که در مراسم افتتاحیه طرح جامع ملی تامین اجتماعی اقشار محروم و کم درآمد صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر برگزار شد، اظهار کرد: مجلس در اقدامی مناسب ۱. ، 2 میلیون نفر از افراد محروم جامعه تحت پوشش طرح جامع تامین اجتماعی حمایت شدند. 800 هزار نفر از این مددجویان تحت پوشش کمیته حمایت هستند و این اقدام بزرگی است و در دولتی به نام دولت محرومان قرار است برای افزایش رفاه محرومان بیمه شود.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: وزارت رفاه و کار چهار پروژه بزرگ در زمینه کار، تامین اجتماعی، فقرزدایی و اموال انسانی را در دست اجرا دارد. در این راستا، بوم‌شناسی ملی اشتغال و تامین افراد یکی از فعالیت‌های تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر است و نمایندگان مجلس در بودجه 1401 تامین اجتماعی جامعی را برای یک میلیون و 400 هزار نفر نیازمند فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: پنج درصد حق بیمه در بیمه دهقانان توسط افراد پرداخت می شود و در طرح بیمه مجتمع در سال اول حق بیمه محرومان رایگان و در سال های بعد یک درصد حق بیمه است. هر سال رشد می کند.”

وزیر رفاه افزود: با این طرح آینده این قشر از جامعه تضمین می شود و انگیزه آنها برای اشتغال افزایش می یابد. در تمامی دستگاه های مبارزه با فقر، امید آفرینی و اجرای طرح بیمه محرومان در امید آفرینی آنان موثر است و کمیته امداد تلاش زیادی برای اجرای این طرح داشته است.

به گزارش کمیته امداد، در نهایت طرح ملی تامین اجتماعی جامع نیازمندان و مستمندان در ارتباط با فرمانداران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس ارائه شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا