ورزش و نشاط

از تکرار ضربه پنالتی و خاموشی اسکوربرد تا زیر سرم رفتن دروازه‌بان فولاد!

مجله زنده خبری/ خوزستان مدیرعامل تیم های اصلی باشگاه فولاد خوزستان با انتقاد و گلایه از اتفاقات رخ داده در دیدار تیم های فولاد و ذوب آهن در لیگ برتر جوانان کشور گفت: نمی دانم چطور از فوتبال ناب برای اینها صحبت کنم. نوجوانان و آیا این بازیکنان به آینده حرفه ما اعتقاد دارند؟

علی اکبر مهدی پور در گفت وگو با مجله زنده خبری، درباره اتفاقات آخرین دیدار فولاد در لیگ برتر جوانان مقابل ذوب آهن در ابتدا با انتقاد از عملکرد فدراسیون در انتخاب میزبانی این مسابقات گفت: این مسابقات در اصفهان هم برگزار شد. انتظار می رفت میزبان فصل جدید مسابقات از استان دیگری باشد اما متأسفانه باز هم میزبانی به اصفهان و تیم ذوب آهن داده شد، اگرچه این کار درست و منطقی بود اما امسال نام تیم اصفهان کشیده شد. از قرعه کشی یک استان دیگر شانس میزبانی را داشت.

وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که در فوتبال پایه به دنبال گسترش و گسترش این رشته در سراسر کشور و استان ها بودیم و باید با سپردن میزبانی به استان های مختلف این موضوع را در عمل نشان می دادیم که متاسفانه انجام نشد.

مدیر تیم های اصلی باشگاه فولاد خوزستان ادامه داد: از فصل 97-96 با وجود خدمات بسیار خوبی که باشگاه فولاد در بخش اصلی فوتبال کشور انجام می دهد میزبانی برای باشگاه فولاد انجام نشده است که فدراسیون امیدوار است این امر را انجام دهد. توجه ویژه داشته باشید.” وجود دارد.

مهدی پور با اشاره به اتفاقات و حواشی بازی شب گذشته فولاد و ذوب آهن گفت: این دیدار در دقیقه 90 یک بر یک به پایان رسید و کار برای مشخص شدن تیم برنده در ضربات پنالتی انجام شد. پنالتی اول تیم حریف را دروازه بان ما اجرا کرد و به پنالتی دوم رسید و دروازه بان ما باز هم پنالتی تیم ذوب آهن را مهار کرد اما داور که به نظر می رسید تحت تاثیر جو ورزشگاه و کارش قرار گرفته بود. مربیان، اعضای تیم و هواداران ذوب آهن، حرکت صحیح دروازه بان فولاد را رد کردند و به تکرار ضربه دستور دادند. همین تصمیم داور کل تیم ما را ناراحت کرد و بازیکنان جوان ما فقط گریه کردند و جمع کردن آنها در چنین شرایطی بسیار سخت بود و این ضربه مهلکی به نماینده فوتبال خوزستان وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حتما باید از ناظر بازی بخواهند که بازی را گزارش کند اما متاسفانه این بازی حتی ناظر هم نداشت و سوال اینجاست که چرا باشگاه سازندگی مانند باشگاه فولاد باید از این طریق آسیب ببیند؟ نکته بسیار مهم و جالب دیگر این است که وقتی داور دستور تکرار پنالتی را داد، ناگهان تابلوی ورزشگاه که مسابقات و عکس‌های بازی را پخش می‌کرد، روشن شد که می‌خواهم بدانم اسکوربورد چطور پیش رفت. فکر می کنم همین است. از دست دادن حقوق باشگاه فولاد.

مدیرعامل تیم های اصلی باشگاه فولاد خوزستان گفت: یک سال زحمت کشیدیم و چرا قاضی باید در روزی که می توانست بدون دغدغه و ذهنیت بازی کند اینطور قضاوت کند. با این تصمیم اشتباه دروازه بان ما بعد از بازی زیر سر من است زیرا از نظر روحی ناراحت است. به راستی چرا داوری با کیفیت بازی نکرد و چرا آخرین داور این مسابقه از یکی از شهرهای نزدیک اصفهان انتخاب شد؟

وی تاکید کرد: تا زمانی که باشگاه ها در قسمت انبوه فعالیت می کنند، فدراسیون باید هزینه مسابقات رده سنی دسته جمعی را به بهترین شکل و شرایط ممکن پرداخت کند. قاضی باید خودش فیلم را ببیند و من می خواهم بدانم چطور می خواهد کارش را توجیه کند. باید به یک راه حل اساسی برای فوتبال فکر کنید، زیرا وقتی مردانی که ادعا می کنند فوتبال بازی می کنند کارهایی مانند خاموش کردن تابلوی مسابقه و خاموش کردن چراغ های استادیوم برای پیروزی انجام می دهند، واقعاً کاری برای جلوگیری از تشنج باقی نمی ماند.

مهدی پور گفت: برنامه ما برای موفقیت در این مسابقه درست بود اما متاسفانه با وجود اینکه انتظار می رفت داور اقداماتی را انجام دهد که به ضرر فولاد باشد اما در این دیدار این مهم محقق شد. متأسفانه هرچه خرج کردیم سوخت و از همه مهمتر روحیه و انگیزه بازیکنان جوان ما تحت تأثیر قرار گرفت. اتفاقات دیشب به نوجوانان ما ایمان بدی را القا کرد و نمی دانم چگونه از فوتبال ناب برای این نوجوانان صحبت خواهیم کرد و آیا این بازیکنان در آینده به حرفه ای بودن ما اعتقاد خواهند داشت، یک شب که دیدند اطرافیانشان کارهایی انجام می دهند. که فوتبالی برای بردن نیستند.

وی گفت: تیم اصفهانی باید توضیح دهد که چطور می شود بلافاصله اسکوربورد ورزشگاه را خاموش کرد، درست زمانی که همه چیز نشان می داد حق با باشگاه فولاد است و تا دقایقی دیگر که آب از آسیاب بریزد، دوباره بسته شود. فولاد، سپاهان، ذوب آهن، مس کرمان و مس رفسنجان باشگاه های صنعتی هستند و در حال حاضر به دلیل عملکرد توده ای از همه این تیم ها جلوتر هستیم، اما اینکه ما را نپذیرند و بازی را نبرند درست نیست. نوجوانان و باشگاه بزرگ فولاد از دست خواهند رفت. قطعا با توجه به فیلم ها و عکس هایی که در اختیار داریم از فدراسیون شکایت خواهیم کرد و امیدوارم این بار برخلاف سوال مطرح شده در مورد توافق محرمانه باشگاه فولاد در لیگ جوانان که با ما همراه بود. تبرئه، ما او تبرئه می شود، واسطه نشوید، در مورد بازی دیشب شفاف سازی کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا