استانی

اهمیت موتورخانه آسانسور در طراحی ساختمان

بهترین شرکت مشاوره و فروش آسانسور مشهد که؟

با توجه به تجربه ای که در سال های اخیر در شرکت اوج فراز بیهق داشته ایم، اغلب درگیر پروژه هایی بوده ایم که واقعاً در حال ساخت هستند. معماری ، نما و طراحی داخلی هیچ ایرادی نداشت و شاید بسیار چشم نواز و زیبا بود اما متاسفانه در بحث آسانسور ایرادات زیادی وجود داشت. از نظر عرض و طول چاه آسانسور و موتورخانه اغلب کار از بین می رود و این نیز بار مالی زیادی را بر دوش کارفرما وارد می کند.

جدا از اینکه در زمان طراحی موارد تاثیرگذار زیادی در زمینه آسانسور وجود دارد که شامل نوع درب های طبقاتی مانند مرکزی (وسط دهانه) یا تلسکوپی (تاشو به یک طرف) با عرض درب های مختلف 100 می باشد. ,90,80,70 سانتی متر و همچنین ارتفاع درب مفید 220,210,200 و همچنین محاسبات ترافیک این ساختمان بر اساس ظرفیت و سرعت ارائه شده توسط شرکت مهندسی آسانسور ساخته شده است که همگی در کنار تمامی نکات مهم ساختمان کارآمد هستند.

شرکت اوج فراز بیهق با 20 سال سابقه مشاوره و فروش آسانسور در همه جا ایران شما حاضرید به مهندسان عمران گران قیمت مشاوره بدهید تا تکمیل کننده خوبی برای آنها باشید.

در زیر سعی داریم با توجه به ماموریتی که اوج فراز بیهق برای خود قائل است و آن اطلاع رسانی و مشاوره دقیق، موضوع موتورخانه آسانسور را بر اساس آخرین ماموریت مطرح کنیم. استاندارد سال 1400 را شرح دهید.

مهندسان یا کارفرمایان اغلب در حین طراحی، ارتفاع طبقات را بر اساس روال طراحی در نظر می گیرند که مشکلاتی را ایجاد می کند، به خصوص طبقه آخر (خرپاها) و موتورخانه آسانسور که در پلان طولی آسانسور به شدت توصیه می شود. شکل زیر در طراحی این مورد باید رعایت شود. که به اختصار به آن خواهیم پرداخت:

عبارت

قبل از پرداختن به جزئیات، لازم است با یک سری اصطلاحات آشنا شویم:

آنتن با سربار: ارتفاع از کف تمام شده آخرین ایستگاه تا بتن محل استقرار موتور است.

آره: از کف ایستگاه اول تا کف چاه آسانسور.

خوب: فضایی که کابین تعادل در آن حرکت می کند که توسط قسمت پایین دیوار و چاه های سقف محدود می شود.

همانطور که استاندارد در آسانسور حد را بر اساس حداقل ها تعریف و بررسی می کند، در این موضوع نیز حداقل ها را در نظر گرفته ایم. با رعایت نکات کلیدی که در زیر به طور خلاصه بیان کرده ایم، با کوچکترین مشکل مواجه خواهید شد.

الف- برای بالابرهایی با سرعت یک متر بر ثانیه حداقل قسمت بالای زمینی پایه کابین با ارتفاع استاندارد 220 سانتی متر 400 سانتی متر در نظر گرفته می شود. یعنی از کف تمام شده تا کف پایه 400 سانتی متر است که اگر ارتفاع کابین به هر مقدار اضافه شود باید به همان میزان به سربار اضافه شود.

توضیح اینکه این ارتفاع معمولا از آخرین سقف شما بالاتر است اما از آنجایی که ساخت آسانسور کاملا مستقل است از آخرین سقف عبور می کند. این ارتفاع برای ساخت آسانسور می باشد و سقف موتورخانه نیز همانطور که در نقشه بالا مشاهده می کنید رعایت شده است.

ب- ارتفاع موتورخانه پس از مشاهده قسمت فوقانی 400 سانتی متر و ضخامت پایه 20 سانتی متر از پایه 200 سانتی متر می باشد.

توضیح اینکه رعایت این موارد بسیار مهم است

نکات دیگری که باید در نظر داشت:

1- از کف تمام شده (موزائیک یا سنگ)، طبقه بالا که درب آسانسور نصب شده است، به طوری که محل موتور 400 سانتی متر زیر بتن در نظر گرفته شود که شامل 20 سانتی متر از پایه موتور (موتور) می شود. محل) تا پایه و از پی تا سقف موتورخانه 200 سانتی متر است که در مجموع 620 سانتی متر با حداقل ارتفاع 220 سانتی متر می باشد.

2. در صورتی که آخرین درب آسانسور در طبقه بالا (نه پشت بام) باشد و ارتفاع طبقه بالا کد 340 باشد، باید 280 سانتی متر زیر سقف طبقه بعدی که همان ارتفاع تیر است در نظر گرفته شود. ، البته). سقف آخر)

3- در صورتی که آخرین درب بالابر روی پشت بام باشد، ارتفاع خرپا باید حداقل 280 سانتی متر باشد و 350 سانتی متر از سقف در نظر گرفته شود.

در هر صورت باید از طبقه تمام شده تا طبقه بالای محل نصب درب آسانسور باشد تا 620 سانتی متر زیر سقف محفظه دستگاه در نظر گرفته شود.

برای آسانسور با سرعت 1 متر در ثانیه، ارتفاع چاه از کف تمام شده در طبقه اول (درب اول آسانسور) باید حداقل 150 سانتی متر باشد.

و برای آسانسورهای با سرعت 1.6 باید حداقل 160 سانتی متر در نظر گرفته شود.

جهت مشاوره فنی و بهترین انتخاب آسانسور با کارشناسان و متخصصین اوج فراز بیهق بهترین شرکت فروش آسانسور در مشهد و شرق کشور به شماره 051-3101 لطفا تماس بگیر.

اوج فراز -1

اوج فراز بیهق با نزدیک به دو دهه سابقه درخشان در صنعت آسانسور و پله برقی دارای مجوزها و گواهینامه های ملی و فنی می باشد. این شرکت مفتخر است که در آن کار می کند صنعت در سراسر ایران آسانسور و پله برقی وجود دارد.

  • ارائه مشاوره فنی و محاسبات مهندسی آسانسور و پله برقی.
  • اپراتور تخصصی آسانسورهای کششی (سرعت، بدون دنده و بدون تسمه).
  • مجری تخصصی آسانسورهای هیدرولیک (جک مستقیم، جک ساید و کامیون).
  • فروش، نصب و سرویس آسانسور و پله برقی در ایران و کشورهای همسایه
  • ارائه پکیج کامل آسانسور در سراسر کشور با بسته بندی استاندارد و گارانتی معتبر.
  • تاریخ و شماره ثبت: 2006 تا شماره (49700)
  • مجوز طراحی و نصب از وزارت صنعت و معدن خراسان رضوی. (2/18670)
  • عضو رسمی اتحادیه آسانسور و پله برقی خراسان رضوی. (97634)
  • مجوز رسمی از اتحادیه سراسری آسانسور و پله برقی و خدمات مرتبط
  • دارای گواهینامه رسمی آموزش عمومی ایمنی و بهداشت در کار می باشد. (96110)

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا