عمومی

برگزاری راهپیمایی روز قدس با رعایت موازین بهداشتی در استان مرکزی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرزاد محصول الائمه بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری های کرون در استان مرکزی اظهار داشت: 96 درصد جمعیت استان نوبت اول و 89 درصد نوبت دوم واکسن کراون را دریافت کرده اند. واکسیناسیون عمومی برای کاهش عفونت و مرگ و میر و صلح تاج در استان مرکزی احساس می شود.

وی افزود: کاهش قدرت گذشته از بالاخره کرونا یکی از دلایل مصرف کم نوبت سوم واکسن کرونا است، اما باید حساسیت به تزریق این واکسن را افزایش داد، زیرا هر نوع عادی شدن این ویروس می‌تواند کشور و استان مرکزی را به سمت خطرناکی سوق دهد. شرایط

استاندار مرکزی بر اطلاع از تغییر زمان و مکان مراکز واکسن تاکید کرد و گفت: در گروه سنی 5 تا 12 سال استان مرکزی 21 درصد است. دوز اول و 11 درصد از دوز دوم تزریق شد.

مخلص الائمه گفت: 2 ایستگاه سیار واکسیناسیون در شهر اراک وجود دارد که با استقبال خوبی مواجه شده است و پیش بینی می شود در صورت امکان مرکز سیار تزریق واکسن در ساوه دومین شهر پرجمعیت استان راه اندازی شود.

وی با اشاره به دیدار جام حذفی فوتبال در ورزشگاه امام خمینی (ره) گفت: روز دوشنبه این ورزشگاه با ظرفیت 30 درصد تماشاگران میزبان دیدار آلومینیوم اراک و خلیج فارس ماهشهر خواهد بود و باید اقدامات لازم انجام شود. به افراد «بعد از اینکه حداقل دو بار واکسینه شدید وارد ورزشگاه شوید.

اولویت مکان برگزاری مراسم شب قدر در فضاهای باز است

استاندار مرکزی در خصوص برگزاری شب های قدر گفت: اولویت اجرای این آیین در فضاهای باز و سرپوشیده در شهرهای قرمز رنگ با 30 درصد فضا و 90 دقیقه اجرا، در شهرهای نارنجی 50 درصد فضا و 90 دقیقه اجرا در شهرهای زرد 70 «درصد فضا با 90 دقیقه دویدن و در شهرهای آبی 100 درصد فضا بدون محدودیت زمانی تنظیم شده است.

مخلص الائمه گفت: شرکت کنندگان در مراسم شب قدر باید از وسایل شخصی مانند قرآن، کتاب دعای جنازه شخصی و کتاب دعا فاصله اجتماعی و رعایت کامل نکات بهداشتی در بسته بندی اقلام افطاری استفاده کنند.

وی گفت: راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان مرکزی برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا