استانی

برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری استان چهارمحال و بختیاری، همایش سبک زندگی اسلامی با رویکرد افزایش جمعیت (ایران جوان بمان) با حضور استاندار، فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج و شورای راهبردی مردم چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

گلمعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر دفاعی و تسلیحاتی مقتدر و توانمند است، گفت: دشمن نباید در عرصه نظامی به ایران رها شده نگاه کند. اما ایشان در حوزه فرهنگی تلاش می کند تا به اهداف خود برسد که برای آن باید بسیار هوشیار باشیم و با تبیین جهاد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است این طرح ها را خنثی کنیم.

حیدری با تاکید بر تقویت روحیه جهادی در دستگاه های استانی افزود: انتظار می رود مردم پاسخگو باشند و کرامت ارباب رجوع در ادارات حفظ شود.

وی در همایش سبک زندگی گفت: موضوع دیگری که در مبحث سبک زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است بحث حجاب و عفاف است که در آن کمیسیون هایی تشکیل شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از موضوعاتی که بیش از هر زمان دیگری باید به آن پرداخته شود بحث جمعیت است که باید فرهنگی و اقناع کننده باشد.

فرمانده سپاه هاشم کمربانی (ع) استان چهارمحال و بختیاری نیز جوانان کشور را پای ثابت این همایش دانست و گفت: برای افزایش جمعیت کشور نیاز به اقناع است.

سردار علی محمد اکبری افزود: با توجه به فرمان و درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر مبنی بر توجه ویژه به جمعیت و افزایش، طرحی برای حفظ جمعیت جوان کشور در سازمان بسیج مستضعفین در دستور کار قرار دارد.»

وی افزود: در همین راستا طرح «ایران جوان بمان» از سوی سپاه پاسداران در دستور کار قرار گرفت و جلسات آن در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

فرمانده سپاه هاشم کمربانی (ع) یادآور شد: اجرای بهینه این طرح به نفع توانمندی کارشناسان و کارکنان چهارمحال و بختیاری و خدمات متقابل مردم کشور و استان برای فرزندآوری از جمله ابلاغیه های ستاد است. دولت سیزدهم

سردار اکبری افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین این مسئولیت را برای اقناع و آگاه سازی مردم از روستاها به صفوف پایگاه های مقاومت بر عهده گرفته اند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه و ستاد راهبردی جمعیت در مجموعه سپاه و بسیج با عنوان «ایران جوان می ماند» خاطرنشان کرد: رشد جمعیت و تولد فرزندان در این راستا هم نیازمند اقناع و هم حمایت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید الله حسینی صدر نیز در این همایش گفت: از نظر پشتوانه فکری و گفتمان اسلامی، مبانی قرآنی و اعتقادی و آموزه های دینی ما پر است و مکتب ما غنی و دارای همه چیز است.

خطیب حضرت کمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به مسائل اقتصادی و معیشتی، قرآن و آموزه های دینی را برای تأمین رزق و روزی یادآور شد و بر تلاش مسئولان برای حمایت از «ایران جوان می ماند» تاکید کرد.

مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری نیز آمادگی خود را برای پخش و تولید محتوای موثر با موضوع سبک زندگی و رشد جمعیت با اولویت اول فرهنگ سازی در این زمینه اعلام کرد.

افشاری نیا افزود: دستگاه های اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت اجتماعی استانداری و به ویژه معاونت اجتماعی سپاه به طور جدی وارد این موضوع شده اند و باید کمیته رسانه ای برای پوشش تولیدات رادیویی و تلویزیونی فعال شود.
در این همایش تعدادی از کارشناسان و مسئولان حاضر در خصوص طرح جوان ماندن در ایران، نحوه زندگی و جمعیت به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

48

دکمه بازگشت به بالا