راه آهن رشت – کاسپین از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

راه آهن رشت - کاسپین از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

مجله زنده خبری/ گیلان معاون وزیر راه با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال به جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان باعث توسعه اقتصاد کشور می شود که منافع عظیمی برای ایران اسلامی دارد، تصریح کرد: راه آهن راش – خزر از اولویت های وزارتخانه است. راه و شهرسازی .

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست بررسی و رفع مشکلات راه آهن رشت انزلی و پروژه بزرگراه رشت – قزوین، راه آهن و بزرگراه را ارزیابی کرد. و گفت: خوشبختانه وام های مصوب این دو پروژه در سال 1400 با پیگیری های استاندار و توجه ویژه رئیس جمهور به توسعه در این استان به طور کامل پرداخت شد.

وی تامین مصالح برای اجرای پروژه های زیربنایی را موضوع مهمی می داند که تنها با همکاری مدیران محقق می شود و روند اجرای پروژه ها را سرعت می بخشد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال به جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان باعث توسعه اقتصاد کشور می شود که منافع عظیمی برای ایران اسلامی دارد، تصریح کرد: راه آهن راش – خزر از اولویت های وزارتخانه است. راه و شهرسازی .

هادمی با اشاره به در دست ساخت 3 هزار و 300 کیلومتر راه آهن در کشور افزود: بر اساس اولویت بندی، راه آهن رشت – خزر تا پایان سال تکمیل می شود.

وی در خصوص تکمیل بزرگراه رشت – قزوین گفت: در تلاش هستیم امسال این قطعه هشت کیلومتری که در حال حاضر گره جاده ای است افتتاح شود.

معاون وزیر راه افزود: به زودی برای کنارگذر انزلی اعتبار تامین می شود و پروژه از رکود خارج می شود ضمن اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان گیل لاهیجان مطلوب است و تلاش می کنیم تا شاهد تکمیل و بهره برداری از آن باشیم. این پروژه مهم در اسرع وقت ..

اسداله عباسی استاندار گیلان نیز ادامه داد: توجه به زیرساخت ها و تکمیل پروژه های عمرانی گام مهمی در توسعه زمین است که اقتصاد محلی را نیز متحول می کند.

وی با تشکر از مدیران و فعالان حوزه توسعه زیرساخت ها؛ وی حذف بروکراسی اداری، افزایش تعاملات بین بخشی و عزم جهادی را عامل تحقق اهداف توسعه دانست و افزود: چندین طرح عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد که مزایای آن در سطح ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. “

استاندار گیلان تکمیل پروژه های مهم استان را از جمله بزرگراه قزوین – راش، راه آهن رشت – انزلی – خزر – آستارا، احداث پل جاده آستارا – آستارا و احداث تقاطع غیرهمسطح در استان برشمرد. میدان گیل لاهیجان با فوریت. باید انجام شود.

عباسی همچنین بر لزوم معرفی و تکمیل گشت زنی در چند شهر از جمله تالش، بندر انزلی، لنگرود و چابکسر برای تعیین تقاطع همسطح ورودی فومن و همچنین تکمیل بزرگراه فومن – صومعه سرا – تالش – آستارا تاکید کرد. و راه اندازی پروژه های بزرگ به گونه ای که هیچگونه توقفی در روند اجرا وجود نداشته باشد و اقدامات مربوطه با سرعت بالا اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت در توسعه و پیشرفت کشور جدی است و تصمیمات اتخاذ شده، مصوب و اعطای وام موید این امر است.

نماینده عالی دولت در گیلان تامین مصالح برای اجرای پروژه ها را نیازمند انسجام و تعامل بین دستگاه ها خواند و گفت: رونق اقتصاد کشور در گرو اجرای این پروژه ها است و نباید اجرای اقدامات کلان را به تأخیر انداخت. با طولانی کردن فرآیند.

وی تکمیل راه آهن رشت – آستارا را موجب افزایش صادرات و همچنین همکاری بیشتر اقتصادی با کشورهای جهان به ویژه با همسایگان دانست و بر لزوم نصب تابلوهای راه آهن در راه آهن تاکید کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا