عمومی

شناور امداد با امکانات بیمارستانی و پذیرش ۳۰۰ نفر در دست ساخت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین، علی اکبر صفایی در نشست با استاندار هرمزگان اظهار داشت: احداث اسکله و بندر جدید برای جزیره هرمز یکی از برنامه های در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است اما نیازمند اعتبار است تخصیص و اجرا شود.

وی افزود: خوشبختانه استان هرمزگان ظرفیت های زیادی برای توسعه تجارت دریایی، صنعت و معدن، گردشگری دریایی، ساحلی و … دارد که بر این اساس سازمان بنادر این استان را به یکی از استان های هدف تبدیل کرده است. سازمان بنادر پروژه های زیربنایی و سرمایه گذاری متعددی را برنامه ریزی کرده است که همگی دارای ردیف بودجه ای ویژه برای اطمینان از تکمیل سریعتر این پروژه ها هستند.

صفایی بیان کرد: یکی از نیازهای استان که مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان نیز هست، راه اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی است و بر همین اساس بنای خود را برای تحقق این امر بنا نهادیم. کمک دستگاه های ذیربط و استاندار هرمزگان ایجاد رشته تخصصی در حوزه دریا و کشتیرانی در استان هرمزگان.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حوزه های هدف برای راه اندازی در استان هرمزگان حوزه های مربوط به تجارت دریایی، حقوق دریایی، قانون حمل و نقل دریایی و مهندسی دریایی است که در نظر داریم در استان طرح مربوطه راه اندازی شود. تسهیل دوره کارورزی و حضور دانشجویان در این رشته در هیئت پس از شش ماه به مجلس ارائه شود.

صفایی رویکرد جدی بنادر و سازمان دریانوردی را تربیت نیروی متخصص و دریانورد ارشد بر اساس کنوانسیون های آموزشی سازمان بین المللی دریانوردی عنوان کرد. بیمارستان های بزرگ و چند منظوره 116 متری شناسایی و نجات دریایی با ظرفیت بیش از 300 نفر در دست ساخت است.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به ساخت دو قایق نجات دریایی برای جست و جوی جزیره کیش مجهز به امکانات مقابله با آلودگی نفتی با وام بیش از 25 میلیون یورو از آغاز طرح های تحقیقاتی در هرمزگان خبر داد. پایانه مسافربری دریای نو در کشم تاکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا