فرهنگ و هنر

محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت – مجله زنده خبری

محمدعلی اسلامی ندوشن نویسنده و فرهنگی پیشکسوت در سن ۹۷ سالگی در کانادا درگذشت.

شیرین بیانی، نویسنده، محقق و همسر محمدعلی اسلامی ندوشن که پیش از این در برخی رسانه ها درگذشت وی به اشتباه منتشر شده بود، به این خبر گفت. آره گفت: خبر این بار صحت دارد و دیروز (14 اردیبهشت 1401) با عالم فانی وداع کرد. در عرض پنج سال آنها بسیار ضعیف و خسته شدند و دو روز بعد ما را خسته کردند.

بیانی خاطرنشان کرد: محمد علی عمر خود را با عزت، مهربانی و آسایش سپری کرد و با همان آرامش از دنیا رفت.

همسر اسلامی ندوشان همچنین درباره تشییع پیکر وی و اینکه آیا این جنازه به ایران منتقل می شود، گفت: چون کسل کننده نبود، ما در آن فکرها نبودیم. در اینجا (کانادا) با ایمان اسلامی دفن شده اند.

محمدعلی اسلامی ندوشن در سال 1304 در ندوشن یزد به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته حقوق بین الملل از فرانسه و استاد سابق دانشگاه تهران است و علاوه بر دروس حقوق، به تدریس نقد ادبی، سخنرانی و ادبیات تطبیقی ​​نیز می پردازد. اسلامی ندوشن سال های متمادی را صرف پژوهش در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده است و آثار او به صورت کتاب در بیش از 50 جلد در زمینه های مختلف اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

برخی از کتاب‌های محمدعلی اسلامی ندوشن عبارتند از: تاریخ بیکران حافظ، چهار سخنور وظیفه شناس ایران، تاملی در حافظ، زندگی و مرگ قهرمانان شاهنامه، داستان‌های داستان، سایه سایه، ایران و جهان از منظر شاهنامه، «نامه‌های نامور»، «ایران را فراموش نکنیم»، «به دنبال سایه همایی»، «به بحث حقوق بشر در جهان سوم»، «بیایید بشنویم»، «ایران و تنهایی‌اش»، «ایران» چه چیزی برای گفتن دارد؟ «دیدن دیگران»، «شنیدن دیگران»، «لباس برای جهان بینی» و «صداها و تصاویر».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا