حوادث و رویدادها

انتقال نوزاد رها شده در سطل زباله به بهزیستی/حال نوزاد خوب است

معاون فرهنگی اجتماعی دبیرستان با بیان اینکه حال نوزاد تازه کشف شده خوب است و امروز از بیمارستان ترخیص و به مراقبت های اجتماعی منتقل می شود، گفت: برای این کودک درخواست داده اند.

به گزارش مجله زنده خبری، محمد نصیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت نوزادی که به تازگی به بیمارستان منتقل شده است، گفت: نوزاد در سلامت کامل به سر می برد و ترخیص وی از بیمارستان به پایان رسیده است. مراحل اداری و کتبی انتقال نوزاد به مراقبت اجتماعی در دادگاه در حال انجام است و به زودی به سازمان اجتماعی منتقل می شود.

وی در خصوص روند دوری کودکان از خانواده گفت: کودکانی که در جاده یا بیمارستان بستری می شوند یا به دلایلی خانواده حق نگهداری از این کودک را ندارند از طریق مراجع قضایی به سازمان اجتماعی منتقل می شوند. کمک های بیمارستانی و اورژانس 123.

نصیری ادامه داد: اگر وضعیت سلامت والدین کودک مشخص نباشد، این کودکان در وضعیت فرزندخواندگی قرار می گیرند. در 24 ساعت گذشته افراد زیادی از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های ارتباطی با سازمان اجتماعی تماس گرفته و برای این کودک اقدام کرده اند.

وی افزود: اما نکته اینجاست که تاکنون بیش از 17 هزار نفر برای فرزندخواندگی اقدام کرده اند و تمامی مراکز ما تمام اقدامات خود را برای داشتن فرزند انجام داده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبر گفت: سالی 1500 فرزندخواندگی بیشتر نداریم. این بدان معناست که نوزادان بسیار زیادی هستند که شرایط دارند و مردم باید چندین سال در صف بمانند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا