اجتماعی

تداوم برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد تهران

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهر تهران با اشاره به نشاط معنوی مساجد و محلات شهر تهران در ماه مبارک رمضان، خواستار تداوم تلاش برای حفظ معنویت این ماه در دیگر روزهای سال در جهان اسلام شد. کلان شهر نمونه .

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از سایت شهر، حجت الاسلام جواد صادق زاده مشاور شهردار تهران گفت: تاج گذاری مساجد باید با عزم و تلاش جدی انجام شود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی کشور افزود: امسال مرحله سوم طرح ایجاد کرسی های تفسیر قرآن کریم به مدت 30 روز، 30 درس با رویکرد ترویج سبک زندگی قرآن و تبیین قرآن آغاز شد. رفتار عان بر اساس نیازهای جامعه امروزی در بیست و دو مسجد مرکزی “مسجد_ صورت گرفت. ضمناً هر روز از ماه مبارک رمضان این طرح در فضای مجازی (راه های ارتباطی مسجد، سرای محلات، سایت شهرداری تهران و سامانه تهران من) به انجام رسید. مشارکت عموم مردم و پورتال داخلی شهرداری برای مشارکت کارکنان.

مشاور شهردار تهران طرح قرآنی چلچراغ را تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن مساجد پایگاه قرآنی کشور دانست و گفت: ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، بنابراین برای تحقق این خواسته به اندازه کافی برنامه ریزی خواهیم کرد. با کمک سرمایه امکان پذیر است.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به مهم ترین برکات، آثار و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان در جامعه، گفت: یکی از آثار اصلی بحث، تقویت سلامت روان افراد و جامعه در ابعاد مختلف است. .

وی افزود: به ویژه جرایم و آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از معنویت در ماه رمضان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و آمارهای موجود صحت این گفته را ثابت می کند. علاوه بر بحث آمار، بررسی جامع جامعه نیز مؤید این تحول ارزشمند است.

رئیس مرکز فعالیت های دینی استان تهران در پایان گفت: محافل تفسیر قرآن کریم که از اوایل بهار آغاز شده، امشب در مساجد منتخب تهران با مشارکت ستاد تفسیر قرآن کریم و سلسله درس ها ادامه دارد. قرآن به امامت مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین و بر اساس گزارش‌ها و تصاویر دریافتی از مساجد، شهروندان به این برنامه پاسخ مثبت دادند. زیرا برخی از ائمه جماعات خواستار ادامه این طرح در مساجد خود شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا