فرهنگ و هنر

جهاد تبیین راهبردی برای خروج از محاصره تبلیغاتی است

در این نشست تخصصی بر نقش روابط عمومی و رسانه در جهاد تبیان تاکید شد که جهاد تبیان راهکاری برای خروج از حصر تبلیغاتی و اعتماد به مردم از طریق داستان منصفانه است.

به گزارش مجله زنده خبری، به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی سوهانک روز دوشنبه 26 اردیبهشت نشستی با موضوع نقش روابط عمومی و رسانه در جهاد با حضور فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر سپه خلجی برگزار شد. شورای اطلاع رسانی دولت، علی ربیع، استاد دانشگاه و سخنگوی دولت دوازدهم، اکبر نصرالهی – رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و حسین امامی – عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی تهران.

جهاد تبیین راهبردی مقابله با جعل و تحریف اخبار است

اکبر نصرالهی – رئیس دانشکده علوم اجتماعی وی در ابتدای این دیدار گفت: نقش روابط عمومی ها در جهاد بیش از رسانه ها است، زیرا روابط عمومی منبع و اولین راوی اخبار، نزدیک ترین و واقعی ترین و حقوقی ترین داستان ها و اخبار مربوط به بنابراین نقش آنها در جهاد در تبیین، تولید و انتشار اخبار حائز اهمیت است و در صورت شناسایی به موقع و مناسب اخبار و رویدادهای مورد نیاز مردم در حوزه مسئولیت و مأموریت خود و تولید و انتشار آنها در بسته های جذاب. با ابزار رسانه ای مناسب می توانند وظیفه خود را برای تبیین جهاد و عرصه های دیگر برای رسانه های خارجی انجام دهند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه ادامه داد: در محور دوم، رسانه ها سازنده و مستقیم افکار عمومی و واسطه اطلاع رسانی هستند. آنها همچنین ناظران مستقل و خواستار هستند. نقش رسانه ها این است که آنچه را که اتفاق نیفتاده و مسئولان باید انجام می دادند، تذکر دهند. بنابراین جهاد برای تبیین آنها منحصر به نقل مسئولان نیست.

نصرالله گفت: جهاد راهبرد خروج از حصر تبلیغاتی و اطمینان بخشی به مردم را با داستان درست، راهبرد و راهبرد خروج از حصر تبلیغاتی، مقابله با داستان های جعلی و اخبار جعلی و تحریف تبیین می کند.

تبیین جهاد یکی از وظایف اصلی روابط عمومی است

سپهر حلاجی – عضو شورای اطلاع رسانی دولت وی با تبریک به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینکه روابط عمومی نقش کلیدی و مهمی در تولید و انتشار اخبار دارد، گفت: روابط عمومی درگاه اصلی انتشار اخبار و اخبار به بسیاری از رسانه های ما است. . تبیین جهاد یکی از وظایف اصلی روابط عمومی هاست و کارگزاران روابط عمومی امروز مبارزان این صحنه جهاد هستند. ما اکنون در محیطی هستیم که درگیر چندین مشکل مختلف، اما در عین حال در هم تنیده هستیم. یعنی در جنگ داستانی بر اساس عناصر شناختی و در عین حال جنگ ترکیبی هم شرکت کرد. که مبنای همه اینها در رسانه ها و افکار عمومی است. طبیعتا بهترین افرادی که می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند، رسانه ها و روابط عمومی هستند.

وی گفت: نقش روابط عمومی حساس است و در بیان خدمات و تصویر سازمان و موقعیت و حتی افراد قابل مقایسه با هیچ بخش دیگری نیست. در بحث جهاد تبیین، بر خلاف ابعاد ویرانی و جنگ ترکیبی که در حال شکل گیری است، رویکرد اساساً مثبت است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت همچنین بر حفظ جایگاه اساسی روابط عمومی تاکید کرد و توصیه کرد: همه باید کمک کنند تا روابط عمومی به تشکل اخراجی ها تبدیل نشود. روابط عمومی ها باید فورا شبهات در موضوعات مختلف را برطرف کنند، از گروه های مشاوره کمک بگیرند، در هر خبری که تهیه می کنند به داستانی که در این باره شکل می گیرد توجه کنند و بر تولید و پخش اخبار نظارت داشته باشند.

وی در پایان خطاب به روابط عمومی خود گفت: شما موظف به تبلیغ مردم نیستید، اما وظیفه تبیین و ترویج خدمات، توجه به پازل دشمن، فاصله گرفتن از روابط عمومی، توجیه خود، توجه افکار عمومی و مدیریت ارتباطات.”

نگاه حذف و سانسور مضر به جهاد است

علی ربیع – استاد دانشگاه و سخنگوی دولت دوازدهم او می گوید: زمانی ما محدود به روزنامه نگاری علامه بودیم. در این سال ها جامعه ارتباطات علمی ما بسیار گسترش یافته و انواع مختلفی از ارتباطات در زمینه های مختلف شکل گرفته است و خوشبختانه روابط عمومی در دانشگاه جهت گیری داشته است. متأسفانه امروز روحیه بچه ها در رسانه ها معیشت و اقتصاد مناسبی نیست و رسانه ها روز به روز کمتر می شوند. از سوی دیگر روابط عمومی امروز در رنج است و ارتباطات دچار بحران شده است.

وی درباره بحث ارتباط و جهاد گفت: امروزه اهمیت ارتباطات از سطح جهانی به خانواده تبدیل شده و مطرح شده است. کتاب ها و مقالات زیادی در مورد اهمیت ارتباطات و جامعه پویا و شاد مرتبط با آن منتشر شده است. اما امروزه در سطح خانواده دچار اختلال در ارتباط هستیم و دلیل اصلی طلاق برخلاف افکار عمومی عدم ارتباط است. اگر رنسانس را عامل روشنگری اول در برابر جاهلیت قرون وسطایی بدانیم، امروز در عصر دوم روشنگری قرار داریم. اما روشنگری این بار نه در برابر جهل، بلکه در برابر تحریف و جعل حقایق است. صدمات ناشی از تبلیغات آنقدر زیاد است که مفهوم پسا حقیقت ابداع شده است و بحث های زیادی در مورد آن وجود دارد.

ربی یادآور شد: هر جامعه ای یک سری اقدامات در دفاع از حق دارد. امروزه نقش فعالان ارتباطات و رسانه در این روند پسا واقعی بیش از هر دوره دیگری نمایان است. توضیح بدون ابزار ارتباطی امکان پذیر نیست و یک جنبه مهم گفتگو است. اما الزامات گفتگوی اجتماعی امروز چیست؟ تعریف دههد از جهاد عبارت است از گذشت از آنچه در حد توان انسان گفتگوی اعمال است. اینها پیشنهادهایی است که ما در تعریف جهاد و تبیین پیشینه مفهومی حقایق داریم.

ربی با بیان اینکه رسانه مهم ترین وسیله تبیین است، گفت: در گذشته ای نه چندان دور رسانه ها تنها حامل یک سویه پیام بودند. اما امروزه پیوند گسترده ای بین رسانه و زندگی اجتماعی وجود دارد و این پیوند را می توان در موضوعاتی بیان کرد که نیاز به تبیین دارد در چهار حوزه از جمله رسانه به عنوان معرفی موضوعات برای بحث، رسانه به عنوان تبیین ابعاد گفتگو، رسانه به عنوان کارگردان و راوی و رسانه به عنوان یک مشکل.

در آن زمان استاد دانشگاه معتقد بود که رسانه ها ابزاری برای توضیح یا شکل دادن به گفتگو هستند و امروز عصر پیام های یک طرفه است. یکی از مشکلات کشور این است که همه موضوعات مورد بحث به نتیجه نمی رسد و علت پیدا نمی شود یا علل خیالی مطرح می شود. باید گفت و گو وجود داشته باشد، زیرا گفت و گو است که می تواند توضیح دهد. گفتگوی دو طرفه یا چند طرفه. اما رادیو تا چه حد این نیاز را برآورده می کند؟ نکته دوم این است که جهاد تبیین با دیدگاه سانسور مخالف است; پاسخ برای عالم پیچیده پیچیده است و نگاه حذف و سانسور در جهاد تبیین بازدارنده است. شرط سوم برابری در دسترسی به رسانه ها و شرط چهارم احترام به اخلاق گفتگو است. سابق. جهاد تبیین یک پروژه اجتماعی است و نمی توان آن را حصار کرد.

دلایل جهاد تبیین غلبه نمایندگی بر واقعه، ظهور انجیر و تهاجم چند جانبه.

فرشاد مهدی پور – معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد وی در سخنان خود، ویژگی اصلی ظهور جهاد تبیین را غلبه عملکرد بر واقعه، افزایش اخبار تخیلی و پرخاشگری چند جانبه دانست و گفت: اصولاً باید به ضرورت فکر کرد. یا “اگر مشکل به وضوح بیان شود، راه حل ها در دسترس تر خواهند بود. تا زمانی که مشکل به طور کامل مورد مطالعه قرار نگیرد، یافتن راه حل دشوار خواهد بود. این مشکل چندین محرک مهم از جمله تغییر مشکلات تکنولوژیکی و تکنولوژیکی، تسریع در کاهش رسانه ها دارد. اقتدار کشور و کمبود نیروی انسانی و نیروی متخصص.

مهدی پور گذر به ادغام، آموزش نیروی ماهر و فناوری را از مهمترین نقش ها در عرصه جهاد عنوان کرد و گفت: چه نقشی می توانیم به روابط عمومی بدهیم؟ اگر نتوانیم ابزار لازم را در این زمینه ایجاد کنیم یا در اختیار داشته باشیم، یکی از بال های مهم کار با شکست مواجه می شود. روابط عمومی باید به سمت همگرایی حرکت کند و کل فضای رسانه ای همگرا شود اما ما در کشور برعکس حرکت می کنیم. یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی در جهاد تبیین نحوه برخورد با این اخبار جعلی است و واکنش روابط عمومی به اخبار جعلی بستگی به زمان آن دارد که هر چه زودتر انجام شود زودتر به این خبر رسیدگی می شود. .

سخنگو همچنین در پایان با بیان اینکه باید به مدرسه برگردیم، گفت: روابط عمومی و کار ارتباطی چیزی نیست که در دانشگاه حل شود. مدرسه می تواند به فرزندان ما بیاموزد که چگونه کار ارتباطی را انجام دهند. در غیر این صورت از ایرادات موجود کاسته نخواهد شد.

کلیدواژه های جهاد تبیان چیست؟

حسین امامی، عضو هیأت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، کلیدواژه دنیای تبیین های ارتباطی را در بخشی از این نشست تخصصی، پاسخگویی، آگاهی، قصه گویی بدون سروصدا و گفتمان بیان کرد. ساختن برای متقاعد کردن و تأثیرگذاری بر افکار عمومی او نظرات موجود را به عنوان بهترین و سریع ترین راه حل برای چگونگی شکل گیری تبیین پیشنهاد کرد.

وی با اشاره به فرآیند تبیین، خنثی سازی یا تغییر یا تعدیل افکار خصمانه، افشای دیدگاه های مثبت و منفی، حفظ دیدگاه ها و تکرار پیام ها و نظرات مثبت را از جمله فرآیندهای تبیینی دانست.

این عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، توجه به جذابیت، نفع شخصی و نیازهای مردم را از عوامل موثر در پذیرش افراد از لحاظ تبیین دانست و توضیح داد: هارولد لاسول هشت جاذبه مهم را شناسایی می کند که عبارتند از: قدرت، احترام، رفاه، عشق و محبت، ثروت، مهارت های جلب توجه، رشد و در نهایت توانایی های فیزیکی و ذهنی متمایز. تحقیقات روابط عمومی نشان می‌دهد که پیام‌هایی که حاوی این موضوعات هستند برای مخاطب جذاب بوده و دریافت آن آسان است، از جمله: کسب درآمد، سرگرمی بیشتر، اعتماد به نفس، حفظ مالکیت، آسان‌تر و ایمن‌تر کردن کارها.

عیامی در پایان سخنان خود، انسان‌سازی یک مسئله، آمار، بررسی و بررسی، شهادت و شهادت و جاذبه‌های عاطفی را از تکنیک‌ها / تکنیک‌هایی برای افزایش اقناع پیام ذکر کرد. اعمی در سخنان خود به چه تکنیک هایی برای افزایش اقناع پیام و پذیرش آن از سوی عموم و روابط عمومی ها باید استفاده کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا