بین المللی

فشار اسرائیل به عربستان برای عادی‌سازی روابط

به گزارش روزنامه القدس العربی، جایر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره صحت گزارش های منتشر شده درباره تلاش تل آویو برای بررسی عادی سازی روابط. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خطاب به سرزمین های اشغالی و منطقه گفت: «ما با آمریکایی ها و برخی از دوستانمان در خلیج فارس به طرق مختلف در این مورد بحث می کنیم.

وی افزود که برقراری روابط دیپلماتیک کامل با عربستان سعودی یک “فرآیند طولانی و کند” است و زمان می برد.

لاپید با اشاره به سفر احتمالی بایدن به منطقه تاکید کرد: سفر بایدن به سرزمین های اشغالی برای روزهای پایانی ماه ژوئن برنامه ریزی شده است، اما مقدمات این سفر همچنان ادامه دارد.

لاپید تلاش‌های تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط با ریاض را تصدیق کرد و اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر میانجی‌گری آمریکا برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، مخفیانه میان اسرائیل، عربستان سعودی و مصر میانجیگری کرده است تا به توافقی دست یابند تا کنترل انتقال جزایر تیرانا و اصناف مصر در دریای سرخ را به یک کشور مستقل به دست آورند.عربستان کامل سعودی. میانجیگری همچنین شامل گام هایی برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی است.

روزنامه یهودی هاآرتص نیز روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه از روند میانجیگری آمریکا برای عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم اشغالگر خبر داد که مقامات اسرائیلی در حال بررسی درخواست ریاض برای تغییر طرح نیروی ناظر بین المللی در تیرانا و جزایر صنافیر هستند. در دریای سرخ

311311

دکمه بازگشت به بالا