فرهنگ و هنر

لزوم تحقق شعار زیارت آسان و کم‌هزینه/بازگشت یک میلیارد تومان به زائران در نظارت‎‌های نوروزی

مجله زنده خبری/ خراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: یکی از شعارهای ما عبادت آسان و ارزان است و باید بتوانیم خود را در رسیدن به این شعار یاری کنیم و فرهنگ خدمتگزاری را در این سرزمین ایجاد کنیم.

محسن داوری امروز 12 اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارکنان کمپ خدمات سفر مشهد در هتل پردیسان اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات زائران باید در ایام نوروز با وجود کاستی‌های متفاوت متفاوت باشد، این روند در سال‌های گذشته انجام شد. . به منظور ارائه خدمات به زائران در ایام نوروز، جلساتی جهت برنامه ریزی های توافقی برگزار می شود تا زائران در کمال آرامش به زیارت مشرف شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه پیش بینی کرده بودیم حدود 10 میلیون زائر به مشهد مقدس مشرف شوند، گروه های زیادی آماده شد تا زائران دغدغه مکان، امنیت، غذا و … نداشته باشند. متأسفانه عده ای فقط کاستی های ما را دیدند و زحمات انجام شده در این مدت را نادیده گرفتند. اگرچه ویروس کرونا هنوز ریشه کن نشده است، اما با رعایت و کنترل تمامی پروتکل های بهداشتی توانسته ایم از بروز هرگونه حادثه و مشکل بهداشتی برای زائران جلوگیری کنیم.

استاندار مشهد گفت: اقشار مختلفی که برای خدمت رسانی به زائران آمده بودند، تعطیلات نوروزی را نادیده گرفتند و حتی برای خدمت رسانی به زائران به مرخصی نرفتند. در روزهای عادی حدود 200 تا 250 تن گوشت مرغ در مشهد توزیع می شود، اما در ایام نوروز این میزان به 1000 تن گوشت مرغ در روز می رسد که همه اینها نشان از ارادت در خدمت رسانی به شیفتگان امام رضا (ع) دارد.

وی گفت: در گذشته زائران برای رفع مشکلات خود به سراغ افراد مختلف می رفتند اما امسال به خدمت زائران رفتیم و مشکلات آنان را جویا شدیم. با تخلفات صنفی نیز برخورد کردیم که نتیجه آن برگشت حدود یک میلیارد تومان به مردم و نمازگزاران بود.

داوری خاطرنشان کرد: در ایام عید سعید فطر و تعطیلات تابستان باید بهتر از گذشته عمل کنیم تا زائران در جای دیگری از ما الگو بگیرند و پذیرایی کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا